Faculty: ESHPM
Educational theme: Begeleiding en Toetsing
Project lead: Marleen de Mul
Faculty Liaison: Jane Murray Cramm
Duration: April 2021 – juni 2021
Status: In bedrijf
Missie en implementatie
Binnen het blok Technologie en Innovatie werken studenten in projectgroepen aan de ontwikkeling van een technologische innovatie op basis van een uitdaging van een stakeholder, vaak een ziekenhuis. Studenten worden in dit blok uitgedaagd om regie te nemen over het proces door in groepen projectmatig te werk te gaan, ze leren hoe verschillende disciplines bijeenkomen bij de ontwikkeling en implementatie van een technologische innovatie en ze leren samen te werken met elkaar en met een stakeholder. Deze leerprocessen komen samen in onder andere een grote integratieopdracht. Om goed zicht te krijgen op de vele kritische leerervaringen die studenten tijdens dit blok opdoen, is begeleiding en toetsing een belangrijk onderdeel van het onderwijs. Ons doel is om een zo passend mogelijke vorm van toetsing en begeleiding te ontwerpen die recht doet aan en inzicht geeft in de kritische leerervaringen van studenten. Hiervoor kijken we naar de verschillende leermomenten in het proces en de rol van de stakeholder en de docent daarbij.
Ook werken we toe naar een toetsvorm waarin de stakeholder actief wordt betrokken, die in de vorm relevant is en waarvan de inhoud aansluit bij de realiteit van de stakeholder. Op die manier verduurzamen we de relatie met onze maatschappelijke partners en voorkomen we tegelijkertijd een nodeloos hoge nakijklast voor docenten. Technologie en Innovatie is in dit geval de omgeving waarin we werken aan toetsing en begeleiding, maar de ervaringen die we als Impact at the Core opdoen zijn relevant voor al onze projecten.