Oproep: Studenten zijn op zoek naar gezondheidsvraagstukken!

Werk jij in een organisatie in de sector gezondheid en welzijn? En heb jij een vraagstuk voor ambitieuze studenten van Erasmus Universiteit? Dan zoeken we jou!

Het is niet meer mogelijk om een vraagstuk aan te dragen voor dit vak. Wil je met ons samenwerken binnen het onderwijs? Neem dan contact op met het Impact Loket via impactloket@eur.nl.

Vraagstukken gedragsverandering onder jongeren

Studenten van de minor ‘Positive behavior change in the digital age’ werken graag aan uitdagende vraagstukken rond positieve gedragsverandering onder jongeren rond het thema gezondheid in Rotterdam. Het gaat om gezondheid in de breedste zin: van fysieke & mentale gezondheid en diversiteit & inclusie tot aan digitale welzijn en intimiteit & liefde. Denk daarbij aan vraagstukken als:

• Hoe kunnen we de taboe rond mentale problemen onder jongvolwassenen doorbreken?
  • Hoe kunnen we jongeren motiveren om bloedplasma te doneren?
  • Hoe kunnen we jonge rokers stimuleren om niet roken bij tram- of bushaltes?

Wat gaan studenten doen?

Heb jij een dergelijke vraagstuk? Dan matchen we jouw organisatie met een team van 3 of 4 studenten.  Dit team gaat dan aan de slag met jouw vraagstuk. Op het einde van het vak presenteren ze aan jou een adviesrapport én een digitale oplossing! Denk daarbij aan een website, app, spel of social media campagne.

Wat vragen we van jou?

Als opdrachtgever vragen we jou om:

• Een korte presentatie over je vraagstuk te geven in september;
  • Mailtjes te beantwoorden met vragen van je groepje studenten;
  • Twee keer met jouw groepje studenten af te spreken om hun te voorzien van kennis van je expertise (2 x 60 minuten) en
  • Aanwezig te zijn tijdens de eindpresentatie in november.

In totaal kost het je ongeveer 4 tot 6 uur.

Praktische info

• Het vak start 4 september en eindigt 14 november 2023 (10 weken).
  • Voertaal van het vak is Engels
  • Deadline voor aanmelden is maandag 3 juli 2023
  • Aanmelden via Moon Fung Fong (kennismakelaar Erasmus Universiteit Rotterdam) via impactloket@eur.nl of  +31 6 342 649 61.

We kijken ernaar uit om met jou samen te werken én op deze manier een waardevolle bijdrage te leveren aan de gezondheid en welzijn van onze Rotterdamse samenleving!