Gezocht: Vraagstukken volksgezondheid en gezondheidsheidszorg voor Studenten Geneeskunde

Werk jij in een organisatie die te maken heeft met volksgezondheid en gezondheidszorg? Heb jij een uitdagend vraagstuk dat je graag wilt laten aanpakken door ambitieuze derdejaars geneeskundestudenten van de Erasmus Universiteit? Dan ben jij degene die we zoeken!

Vraagstukken over volksgezondheid en gezondheidszorg

Ook dit jaar staan derdejaars geneeskundestudenten van het Erasmus MC klaar om aan de slag te gaan met uitdagende vraagstukken die zich binnen organisaties afspelen met betrekking tot gezondheidszorg en volksgezondheid. Denk daarbij aan vraagstukken als:

• Hoe kunnen ouders ondersteund worden bij het verminderen van beeldschermgebruik van jonge kinderen?
  • Wat kunnen ouderen doen in een woonzorginstelling om hun valrisico te verminderen?
  • Hoe kan beeldbellen het beste worden geïmplementeerd in de huisartsenpraktijk?

Wat gaan studenten doen?

Heb jij een dergelijk vraagstuk? Dan maken we graag kennis met je. We matchen dan jouw organisatie met een team van 5 - 6 studenten van het vak Community Projects. Dit team gaat van 10 december 2024 tot en met 20 maart 2025 aan de slag met jouw vraagstuk aan de hand van literatuuronderzoek en veldwerk zoals interviews, enquêtes en observaties. Op 20 maart presenteren de studenten hun bevonden resultaten in een symposium.

Wat vragen we van jou?

Als opdrachtgever vragen we jou:

• Kennismakingsgesprek met studenten op jouw locatie en een toelichting over jouw vraagstuk;
  • Studenten te voorzien van jouw expertise en kennis door vragen te beantwoorden via mail of telefoon;
  • Aanwezigheid bij het symposium op 20 maart 2025.

In totaal kost het je ongeveer 5 tot 12 uur.

Praktische info

• Het vak start op 10 december 2024 en eindigt op 20 maart 2025;
  • De deadline voor aanmelden is 1 november 2024;
  • De voertaal van het vak is Nederlands;
  • Aanmelden kan via Moon Fung Fong (kennismakelaar Erasmus Universiteit Rotterdam) via impactloket@eur.nl of +31 6 342 649 61.