Gezocht: Vraagstukken over volksgezondheid en gezondheidszorg

Werk jij in een organisatie die te maken heeft met volksgezondheid en gezondheidszorg? Heb jij een uitdagend vraagstuk dat je graag wilt laten aanpakken door ambitieuze derdejaars geneeskundestudenten van de Erasmus Universiteit? Dan ben jij degene die we zoeken!

Vraagstukken over volksgezondheid en gezondheidszorg

Derdejaars geneeskundestudenten van het Erasmus MC staan klaar om aan de slag te gaan met uitdagende vraagstukken die zich binnen organisaties afspelen met betrekking tot gezondheidszorg en volksgezondheid.

Denk daarbij aan vraagstukken als:

• Hoe kunnen ouders ondersteund worden bij het verminderen van beeldschermgebruik van jonge kinderen?
  • Wat kunnen ouderen doen in een woonzorginstelling om hun valrisico te verminderen?
  • Hoe kan beeldbellen het beste worden geïmplementeerd in de huisartsenpraktijk?

Wat gaan studenten doen?

Heb jij een dergelijk vraagstuk? Dan matchen we jouw organisatie met een team van 5 of 6 studenten van het vak Community Projects. Aan de hand van literatuuronderzoek en veldwerk zoals interviews, enquêtes en observaties gaat een team aan de slag met jouw vraagstuk. Op 21 maart 2024 presenteren de studenten hun bevonden resultaten in een symposium.

Wat vragen we van jou?

Als opdrachtgever vragen we jou:

• Een kennismakingsgesprek met studenten op locatie te houden en toelichting te geven over jouw vraagstuk;
  • Contact te hebben via mail of telefoon om vragen van jouw groep studenten te beantwoorden;
  • Studenten te voorzien van jouw expertise en kennis;
  • Aanwezig bij de het symposium op 21 maart 2024.

In totaal kost het je ongeveer 3 tot 8 uur.

Praktische info

• Het vak start op 12 december 2023 en eindigt op 21 maart 2024;
  • De voertaal van het vak is Nederlands;
  • De deadline voor aanmelden is 14 november 2023;
  • Aanmelden kan via Moon Fung Fong (kennismakelaar Erasmus Universiteit Rotterdam) via impactloket@eur.nl of +31 6 342 649 61.

We kijken er enorm naar uit om met jou samen te werken en de studenten aan de slag te laten gaan met jouw case!