HCM/HEPL

Faculteit: ESHPM
Onderwijsthema: Een open leeromgeving op programmatisch niveau
Projectleider: Sandra Sülz
Liaisons: Isabelle Fabbricotti en Lucas Goossens
Duur: Oktober 2020 - september 2021
Status: In bedrijf

Missie

De gezondheidszorg wordt geconfronteerd met tal van complexe uitdagingen waarvoor nog geen duidelijke oplossingen bestaan. Er staat veel op het spel: wereldwijde veranderingen, beperkte toegang tot zorg, financiële druk en tegenstrijdige belangen. Zulke complexiteit vraagt om goed opgeleide professionals met een multidisciplinaire blik. Erasmus School of Health Policy & Management daagt haar studenten uit om de creatieve en flexibele professional te worden die aan deze vraag kan voldoen. Studenten leren al om uitdagingen in de zorg vanuit verschillende perspectieven te benaderen, maar ze missen nog de mogelijkheid om daadwerkelijke ervaring op te doen met de complexiteit van de materie. Daarom werken we bij beide masteropleidingen Health Care Management en Health Economics, Policy and Law aan een curriculum dat daadwerkelijk impact heeft binnen het zorgdomein.

Implementatie

Met dit project verkennen we een meer authentieke leeromgeving binnen het bestaande curriculum, die bijdraagt aan onze maatschappelijke impact. We herontwerpen bestaande vakken om de studenten uit te dagen actiever te leren en meerdere wetenschappelijke perspectieven te integreren in hun oplossingen voor de gezondheidszorg. Door vraagstukken samen met maatschappelijke belanghebbenden aan te pakken raken ze wegwijs binnen het open en complexe zorgdomein, en ontwikkelen ze de professionele vaardigheden die nodig zijn om de uitdagingen in het veld aan te kunnen pakken. In één van onze vernieuwde vakken hebben we de theorie en leeractiviteiten toegepast op een echte case van een maatschappelijke stakeholder. Studenten werken samen aan de open uitdaging en nemen deel aan intervisiesessies met studentcoaches, om zo te reflecteren op het groepsproces en dit vervolgens te versterken.

Gedurende de ontwikkeling van het project integreren we meer impactgedreven interventies in de studieprogramma’s. Dit doen we in samenwerking met studenten, docenten en stakeholders. Een belangrijk onderdeel van ons werk is het testen en evalueren van onderwijsinterventies; er is geen one-size-fits-all oplossing. Door co-creatie met alle betrokken partijen bouwen we aan een leerervaring waarin studenten, docenten en belanghebbenden samenwerken aan een toekomstbestendige gezondheidszorg.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen