Microlab: How to design impact driven education

woensdag 4 okt 2023, 13:00 - 17:00
Cursus
Gesproken taal

Education Lab

Voeg toe aan agenda

Onze wereld is complex en vol met wicked problems. Via ons onderwijs kunnen we studenten voorbereiden om bij te dragen aan het oplossen van deze uitdagingen. We hebben onderwijs nodig dat meer impact-gedreven is en het verandervermogen van studenten vergroot, om bij te kunnen dragen aan een duurzamere wereld. Maar hoe kun je jouw vak meer impact-gericht ontwerpen? Wat betekent dit voor ons onderwijs, voor onze studenten en voor jouw rol als docent?

In this MicroLab, co-created with Impact at the Core, you will familiarize yourself with the principles of impact-driven education and move through a creative process to explore what impact driven education means for you.

In dit MicroLab, dat in co-creatie met Impact at the Core is ontwikkeld, verken je de principes van impact gedreven onderwijs en beweeg je door een creatief proces om te ontdekken wat impact gedreven onderwijs voor jou betekent.

Doelen

Met behulp van dit MicroLab kun je:

• De principes van impact-gedreven onderwijs herkennen.
  • Ontdekken wat impact gedreven onderwijs voor jou betekent.
  • Mogelijkheden verkennen om jouw onderwijs meer impact gedreven vorm te geven.
  • Reflecteren op activiteiten die een creatief proces ondersteunen.

Doelgroep en vereiste voorkennis

Docenten en onderwijzend personeel die geïnteresseerd zijn in impactgedreven onderwijs. Let op: je hoeft niet per se een cursus te herontwerpen om deel te nemen aan dit MicroLab, de sessie is een verkenning van impactgedreven onderwijs. Er is plaats voor 8 deelnemers, meld je tijdig aan als je verzekerd wilt zijn van een plek.

Vorm en tijdsinvestering

Dit MicroLab heeft een blended format en bestaat uit online voorbereiding en één workshop.

• In de voorbereiding op Canvas-omgeving (2 uur) maak je kennis met de principes van impact-gedreven onderwijs.
  • Tijdens de workshop (4 uur) beweeg je samen met andere docenten door een creatief proces om te ontdekken wat impact-gedreven onderwijs voor jou betekent. In de sessie ervaar je verschillende activiteiten die een creatief proces ondersteunen.
  • Na de workshop (2 uur) heb je verschillende opties om een volgende stap te maken en impact gedreven onderwijs in de praktijk te brengen. Je kunt een Proof of Competence maken en daarin reflecteren op jouw ervaring in het MicroLab, beginnen met het herontwerpen van jouw vak of extra ondersteuning krijgen van Impact at the Core. Het voltooien van de Proof of Competence is niet verplicht, maar wel noodzakelijk om een certificaat van deelname voor dit MicroLab te ontvangen.

Meld je aan

Klik hier om je in te schrijven voor een MicroLab. Kom je van een andere universiteit? Dan kun je je aanmelden door een e-mail te sturen aan training@risbo.eur.nl.