Impact Education Dialogue: de energie transitie en ons onderwijs

Congres
Gesproken taal
Locatie

Erasmus Hub! Rotterdam Nassaukade 3, 3071JL Rotterdam (Becel huis, vm. Unilever terrein)

Voeg toe aan agenda

Samen met de Hogeschool Rotterdam organiseert EUR dit netwerkevenement voor onderwijsprofessionals en maatschappelijke partners uit de praktijk met als thema: ‘De energietransitie en het onderwijs’. Met dit dialoog slaan we een brug tussen de praktijk en het onderwijs met als centrale vraag: hoe bereiden we onze studenten voor op hun rol in de energietransitie? En hoe kunnen we in de regio Rotterdam samenwerken op het gebied van onderwijs?

Tijdens deze Impact Education Dialogue komen partners aan het woord, zoals onder andere Marsha Wagner (Topsector Energie), Antoine Heideveld (Het Groene Brein), en Greenchoice, die dagelijks de maken hebben met de uitdagingen van de energietransitie. Dit dialoog zal een platform bieden voor sprekers uit diverse vakgebieden om te vertellen over de sociale, technische en systeem gerelateerde uitdagingen waarmee zijn worden geconfronteerd. Waar lopen ze tegen aan? Hoe kunnen we samen verder? Maar vooral ook: wat verwachten zij van de nieuwe generatie studenten?

We kijken ernaar uit je welkom te heten bij de Impact Education Dialogue, waar we samen de energietransitie en de rol van het onderwijs verkennen, de samenwerking opzoeken, inspireren en activeren!

TijdProgramma onderdeel
10:00 – 10:05Opening

Arwin van Buuren, Academic lead Impact at the Core

10:05 - 10:30Keynote speechMarsha Wagner (programmadirecteur Human Capital Agenda van de Topsector Energie & Groenvermogen NL) zal spreken over de tekorten op de arbeidsmarkt als de grootste bedreiging voor de energietransitie en waarom we alle talenten nodig hebben voor deze uitdaging.
10:30 – 11:15Panelgesprek

Panelgesprek over onderwijs en de energiesector: “Wat zijn de huidige uitdagingen?” en “Hoe bereiden we onze studenten voor op hun rol in de energietransitie?"

Gespreksleider is Arwin van Buuren met o.a.

• Max Doedens - Student RSM & teamleider Energietransitie bij Erasmus Verbindt;
  • Antoine Heideveld – Directeur Het Groene Brein
  • Ruben Veefkind – Manager Duurzaamheid en bosprojecten bij Green Choice
  • Gijsbert Korevaar – Lector Circulaire Energietransitie bij Hogeschool Rotterdam
  • Marcel van Oosterhout - Deputy Executive Director at Erasmus Centre for Data Analytics | Energy Transition co-lead
11:15 - 11:30Koffiepauze
11:30 – 12:00

Netwerkpitches

Plenaire samenvatting

Ga in gesprek met partners uit onderwijs, industrie en maatschappij over wat er nodig is om de energietransitie te versnellen en hoe onderwijs hier aan bij kan dragen.

• Peter Kroon (Hogeschool Rotteram) Hoe kan onderwijs bijdragen aan de human capital uitdaging?
  • Gerthe Vonk (Hogeschool Rotterdam) Hoe geef je een doorlopende bijdragen van onderwijs aan de maatschappelijke opgaven?
  • Kevin Krijgsman (Rabobank) belicht duurzaamheid vanuit het perspectief van Rabobank;
  • Jasper Eshuis (Erasmus Universiteit) deelt inzichten en ervaringen  over het honneurs programma inclusieve energietransitie
  • Julia Wittmayer deelt haar expertise vanuit Drift;
  • Sarah Craig (Erasmus Universiteit)  bespreekt de ambities van de Erasmus Universiteit, TU Delft en Trustfonds over ‘Preparing leadership for the energy transition’.

Studenten geven een terugkoppeling. Wat is er besproken en wat willen zij ons meegeven.

12:00-13:00NetwerklunchNetwerkmogelijkheid voor onderwijsprofessionals en maatschappelijke partners.

Let op: dit evenement wordt gefilmd. Door je op te geven, ga je hiermee akkoord.

Sign up

Dit evenement maakt deel uit van een dagvullend programma. Geïnteresseerd om ook deel te nemen aan het middagprogramma? Ga naar de evenementpagina en kom meer te weten over de ImpactED Conference.