Promotie J. (Jimena) Pacheco Miranda

Auditorium of the ISS
International Institute of Social Studies
Voeg toe aan agenda

Op vrijdag 18 oktober 2024 verdedigt J. Pacheco Miranda het proefschrift met de titel: ‘De invloed van crises op de vorming van menselijk kapitaal: case study's uit Ecuador‘.

Korte samenvatting:

Dit proefschrift omvat drie essays over de effecten van drie verschillende ingrijpende gebeurtenissen waardoor Ecuador respectievelijk in 1999, 2016 en 2020 getroffen werd. Hierbij gaat het om de effecten van een economische crisis in 1999, een aardbeving in 2016 en de coronapandemie in 2020 op de vorming van menselijk kapitaal in de kinderleeftijd. Dit proefschrift biedt een inschatting van de invloed die ingrijpende gebeurtenissen op korte, middellange en lange termijn hebben op de gezondheid en het onderwijs en op de bevolking in het algemeen. Bij het onderzoek is gebruikgemaakt van secundaire gegevens, universele landelijke bestuurlijke gegevens en op landelijk niveau representatieve enquêtes.

De openbare verdediging vindt plaats op vrijdag 18 oktober 2024 in het auditorium van ISS (Aula B) en de ceremonie begint stipt om 15.30 uur. De deuren worden gesloten bij aanvang van de openbare verdediging. Kinderen onder de 7 jaar mogen tijdens het eerste deel van de ceremonie niet in het auditorium komen. De ceremonie wordt gevolgd door een receptie in het Atrium van het ISS. Professoren worden uitgenodigd om mee te lopen in de academische stoet.

Deze openbare verdediging wordt mogelijk uitgezonden via de livestream van het ISS. Als dat zo is, kun je de openbare verdediging live volgen op https://www.iss.nl/live.