Learning & Innovation bEURs 2019

Ruimte
Forumzaal
Voeg toe aan agenda

Op 9 oktober 2019 vindt de Learning & Innovation bEURs plaats. Dit jaar staat het congres in het teken van de EUR strategie voor 2024, “Next steps in future-oriented education”.

Dit evenement is bedoeld voor EUR docenten, studenten en ondersteunende staf.

Binnen de strategie wordt gewerkt vanuit drie thema’s. Aan deze thema’s worden tijdens de bEURs verschillende break-out sessies opgehangen. Je kunt tijdens bEURs twee break-out sessies volgen. Geef je keuze hiervoor aan in het webformulier onderaan deze pagina. Naast break-out sessies kun je tijdens de lunch kennismaken met verschillende innovatieve projecten tijdens de Learning & Innovation Market.

Thema 1: Personal and professional development

De Erasmus Universiteit vindt het belangrijk om te investeren in de persoonlijke en professionele ontwikkeling van studenten, bijvoorbeeld door eerste-generatie-studenten te ondersteunen en door studenten te stimuleren in het opstellen van persoonlijke doelen. Hieronder vind je de sessie die bij dit thema hoort.

• Portfolio tool for future oriented soft skills | Aleid Fokkema

Deze sessie is al volgeboekt voor Track I; voor Track II is nog een aantal plaatsen beschikbaar.

Thema 2: Investing in innovation capacity

Voor een goede kwaliteit van onderwijs zijn vaardige docenten nodig. Om docenten te professionaliseren wordt er onder andere geïnvesteerd in learning innovation teams en opleidingsprogramma’s voor docenten. Hieronder vind je de sessies die bij dit thema horen.

• How to deal with the international classroom? | Joep Hofhuis

• Co-Creation in Philosophy and the Philosophy of Co-Creation | Tim de Mey

• Ervaar de onderwijstechnologie escape room | ErasmusMC (in Dutch)

Deze sessie is al volgeboekt.

• Experience the Sustainable Development Goals escape room | Eva Rood

Deze sessie is al volgeboekt.

Thema 3: Investing in personal learning routes through online facilities

Met de nieuwe strategie wordt er meer geïnvesteerd in digitale leervormen. Onder andere door het onderwijs meer blended te maken en door het onderwijs af te stemmen op de individuele interesses, wensen en achtergronden van studenten. Hieronder vind je de sessie die bij dit thema hoort.

• Use and effectiveness of educational videos | Floor van Rosse

Meld je aan