CLI Lunch & Learn | Gamification projects at EUR

Three people around a table, while someone else gives an explanation using a flip-over
donderdag 19 sep 2024, 12:00 - 13:30
Gesproken taal
Engels
Ruimte
Education Lab
Meld je aan! Voeg toe aan agenda
Board game

"Game Based Learning" of "Gamification" zijn veelgebruikte termen in het onderwijs. Tijdens deze CLI Lunch & Learn presenteren we twee innovatieve games die speciaal voor educatieve doeleinden zijn gemaakt. Beiden zijn Serious Games, ze zijn verschillend, maar bereiken de leerdoelen in de vakken waar ze voor zijn ontwikkeld. Kom naar deze CLI Lunch & Learn en sta versteld van wat serious games kunnen bereiken in het onderwijs!

Game 1: Online Simulation Game for Contracting Out

Het eerste spel heet 'Online Simulation Game for Tendering', een spel dat zich richt op het aanbestedingsproces in Nederland. Studenten leren hoe ze door dit proces moeten navigeren door middel van een simulatie in het leslokaal. Het originele spel is gemaakt door Sandra van Thiel (ESSB) en gedigitaliseerd door Organiq (spelontwikkelaar). De presentatie richt zich op de inhoud van het spel en hoe goed een simulatie werkt in een vak dat zich richt op het aanbestedingsproces.

• Professor Sandra van Thiel werd in 2012 benoemd tot hoogleraar Public Management aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Haar onderzoek richt zich op het ontstaan van uitvoeringsorganisaties en de bestuurlijke verhoudingen tussen overheidsorganen en deze semi-autonome organisaties. Sandra is fulltime hoogleraar bij ESSB en heeft haar levenslange expertise gebruikt om een spel te maken over het aanbestedingsproces tussen gemeenten en private bedrijven in Nederland. Dit spel wordt sinds 2015 door veel studenten gespeeld en is een bewezen concept dat waarde toevoegt in het onderwijs.

Sandra van Thiel

Shen Liu

Game 2: Fireflies, A Connecting Game for Sustainable Action.

Het tweede spel is een bordspel met de naam Fireflies. Dit spel is een initiatief van Ana Vasques (EUC) en richt zich op de emotionele reis die studenten doormaken als ze geconfronteerd worden met duurzaamheidsdilemma's. Dit spel leert studenten om hun emoties beter te uiten en maakt het makkelijker om over deze dilemma's te praten. Het spel bevordert actief luisteren en kan in veel contexten worden gebruikt. Tijdens de presentatie wordt ingegaan op de totstandkoming van het spel en kun je het bordspel zelf ervaren tijdens een speelsessie.

• Dr. Ana Vasques is senior docent aan Erasmus University College (EUC) en een van de medeoprichters van het DIT-platform. Ze was ook een van de eerste fellows bij de CLI die zich richtte op het empoweren van studenten door interdisciplinair en intercultureel onderwijs over duurzame ontwikkeling. Ana is altijd toegewijd aan haar studenten en hun persoonlijke groei; ze gelooft dat studenten een transformatieve reis doormaken en past dit principe toe in haar onderwijs. Door deze combinatie van interesses heeft Ana het spel Fireflies ontwikkeld, een spel voor studenten om om te gaan met moeilijke dilemma's en hun emoties.

Ana Vasques

Sandra Lousberg

Meld je aan!

I am Bevat verplichte velden
Do you have any dietary restrictions? Bevat verplichte velden
Erasmus University Rotterdam handles your information confidentially. Your data you will only be used for logistical purposes of this event. After this event has taken place, all data will be deleted. More information: Privacy Statement.

Datum: donderdag 19 september
Tijd: 12:00 - 13:30 (inloop vanaf 11:45)
Locatie: Erasmus Education Lab
Entree: gratis (inclusief lunch)