Dies Natalis 2020

vrijdag 6 nov 2020, 15:30 - 17:00
Voeg toe aan agenda
Dies Natalis 2020 - Opname in studio

Op vrijdag 6 november 2020 vieren we de 107de verjaardag van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Voor het eerst in de historie viert de universiteit haar verjaardag volledig virtueel (online).

Het thema van de Dies Natalis 2020 is ‘Leading today, shaping tomorrow’. Twee topsprekers zullen het virtuele podium betreden: internationaal vermaard architecte Francine Houben en succesvol ondernemer en EUR-alumnus Frank Slootman.

Tijdens de Dies Natalis worden traditiegetrouw ook twee eredoctoraten uitgereikt aan vooraanstaande wetenschappers die een bijzondere bijdrage hebben geleverd aan hun vakgebied en aan de samenleving. Professor Jane Dutton (University of Michigan) ontvangt een eredoctoraat namens de Rotterdam School of Management. De Erasmus School of Law reikt een eredocotoraat uit aan professor Katharina Pistor (Columbia University).

Een andere traditie is het uitreiken van de FAME Athena Award aan een medewerker van de universiteit die zich buitengewoon heeft ingespannen om vrouwelijk talent te promoten.

Verder zullen er bijdragen zijn van rector magnificus Rutger Engels, collegevoorzitter Ed Brinksma en Ansgar Richter, decaan van de Rotterdam School of Management.

Dies Natalis 2020

Kijk voor de meer informatie op de pagina over de dies natalis