CLI Lunch & Learn | Programmatic Assessment - first experiences at EMPO

donderdag 29 aug 2024, 12:00 - 13:00
Gesproken taal
Education Lab
Meld je aan Voeg toe aan agenda

Tijdens deze CLI Lunch & Learn hoor je over de interessante onderwijsinnovaties en het onderzoek dat plaatsvindt aan Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) en daarbuiten. Tijdens deze editie vertelt Rob Kickert meer over de implementatie van en ervaringen met programmatisch toetsen in de Educatieve Master Primair Onderwijs.

De Educatieve Master Primair Onderwijs (EMPO) is een nieuwe, 2 jaar durende, masteropleiding (120 EC) voor academische docenten in het primair onderwijs. EMPO is gestart in 2022 en is het eerste EUR-programma dat gebruik maakt van programmatisch toetsen (PT). Binnen PT wordt het aantal beslissingen over het toekennen van studiepunten aan studenten geminimaliseerd. Daarom kunnen beslissingen gebaseerd worden op een grote verscheidenheid aan datapunten (dat wil zeggen beoordelingen) in een portfolio. Tijdens deze presentatie hoor je hoe PT werd geïmplementeerd en wat de ervaringen van medewerkers en studenten tot nu toe zijn.

Spreker

Rob Kickert

Dr. Rob Kickert

Rob Kickert is universitair docent bij EMPO en verantwoordelijk voor de implementatie, kwaliteitsborging en het onderzoek naar EMPO's PT. Hij onderzoekt manieren om toetsen optimaal af te stemmen op onderwijsdoelen.

Meld je aan

I am Bevat verplichte velden
Do you have any dietary restrictions? Bevat verplichte velden
Erasmus University Rotterdam handles your information confidentially. Your data you will only be used for logistical purposes of this event. After this event has taken place, all data will be deleted. More information: Privacy Statement.

Datum: donderdag 29 augustus
Tijd: 12:00 - 13:00 (inloop vanaf 11:45)
Locatie: Erasmus Education Lab
Entree: gratis (inclusief lunch)