Ouders gezocht voor een onderzoek naar opvoedadvies #perfectparents

Ouders gezocht voor een onderzoek naar opvoedadvies

Vanuit de opleiding Pedagogische Wetenschappen van de Erasmus Universiteit doen we wetenschappelijk onderzoek naar de ervaringen van jonge ouders. Denk aan goedbedoelde adviezen, slapeloze nachten van je kind en jezelf, en je zelfvertrouwen als ouder.

Waarom?

De eerste 1000 dagen zijn belangrijk voor de ontwikkeling van een kind, maar ook voor ouders. En dat kan best zwaar zijn. Wij willen onderzoeken hoe wij het jonge ouders makkelijker kunnen maken. Goed voor ouder én voor kind! Ben je net ouder geworden? Help ons mee?

Voor wie?

De enquête is voor ouders die minimaal 18 jaar oud zijn met één kind onder de 24 maanden. Je kunt ook meedoen als je meerdere kinderen hebt.

Waarom deelnemen?

Door deel te nemen aan dit onderzoek help je ons meer inzicht te krijgen in de heftige periode die jonge ouders doormaken. Door jouw eigen ervaringen met ons te delen kun je bijdragen aan wetenschappelijk onderzoek. Hiermee kun jij het als ouder misschien wel makkelijker maken voor toekomstige ouders.

Vergoeding

Bij deelname maak je kans op een hotelovernachting voor twee personen!

Supervisie
Het onderzoek wordt begeleid door dr. Maartje Luijk, Universitair Hoofddocent opleiding Pedagogische Wetenschappen, Erasmus Universiteit Rotterdam.

Wat houdt de deelname in?

Bij deelname aan het onderzoek wordt gevraagd een online enquête in te vullen (30 minuten). Deze kun je vinden op onze website www.perfectparents.info. Hierna is het ook mogelijk deel te nemen aan een interview.

Tijdsplanning

Bij interesse voor een interview zullen wij zo spoedig mogelijk contact opnemen met de geïnteresseerde deelnemers voor een afspraak. De interviews zullen plaatsvinden in april en mei 2019.

Heb je interesse of wil je meer informatie?

Dan kun je contact opnemen met ons via perfectparents@essb.eur.nl of een kijkje nemen op onze website www.perfectparents.info. Mocht je liever telefonisch contact opnemen met de hoofdonderzoeker dan kan dit op 010-4089802.