Startbijeenkomst master A&V 2018/2019

Foto van de startbijeenkomst master A&V 2018/2019

Op maandag 3 september jongstleden is de jongste lichting studenten begonnen aan de master Aansprakelijkheid en Verzekering. Dit ging gepaard met een drukke planning van ‘s ochtends tot in het begin van de avond.

Als eerste zijn de studenten met elkaar op de campus op stap gegaan om de studenten die van buiten de Erasmus Universiteit Rotterdam zijn gekomen voor de master wegwijs te maken. Nadat we met elkaar afgesloten hadden onder het genot van een koffie was het tijd voor ons eerste college. Hier werden we door professor Lindenbergh wegwijs gemaakt in het eerste blok van het jaar: het onderzoekspracticum. Centraal stond de bekende spreuk van Confucius, “geef een man een vis en hij eet voor een dag. Leer een man vissen en hij heeft eten voor heel zijn leven”. De insteek is dus het doppen van de eigen literaire boontjes!

Daarna was het tijd voor de lunch en aansluitend een kennistoets aansprakelijkheid & verzekering. Door deze toets op de eerste dag van het jaar af te nemen zit iedereen op hetzelfde niveau van kennis en is iedereen gelijk in staat om te beginnen met een vliegende start. Daarop gingen we verder met een introductieronde van studenten en docenten en werd het rooster aan ons uitgedeeld en toegelicht.

Als laatste was het leukste deel van de planning aan bod: de startbijeenkomst met vertegenwoordigers van de associates. Als eerste opende professor Lindenbergh de bijeenkomst met een toespraak, waarna de studenten zich een voor een voorstelde aan de associates. Daarna was er een afsluitende borrel waar iedereen de kans had om eens goed met elkaar te spreken. Al met al dus een drukke dag, maar ook een ontzettend leuke opening van het collegejaar!