Scriptieboek ‘Schaalvergroting in het privaatrecht’ verschenen

De Jonge Meesters van Erasmus School of Law

Het boek ‘Schaalvergroting in het privaatrecht’, bestaande uit de afstudeerscripties van twaalf masterstudenten van de Erasmus School of Law, is recent verschenen bij Boom Juridische uitgevers. Dit boek is het resultaat van het jaarlijkse scriptieproject van de sectie Burgerlijk, waarin twaalf studenten uit de master Privaatrecht en de master Aansprakelijkheid & Verzekering rondom een centraal thema hun master-scripties hebben geschreven.

Om zo ver te komen, zijn groepsbijeenkomsten gehouden waarin discussie, afstemming en presentatie van de (voorlopige) onderzoeksresultaten plaatsvonden, en hebben de studenten tijdens een zelf georganiseerd symposium (eind juni 2019) hun belangrijkste onderzoeksconclusies gepresenteerd aan hun vrienden en familie, medestudenten en medewerkers van de faculteit.

Dit alles heeft geleid tot één bundel, die de titel ‘Schaalvergroting in het privaatrecht’ draagt. De jongste generatie Rotterdamse civilisten gaat hierin, in uiteenlopende domeinen en vanuit verschillende perspectieven, in op aspecten van schaalvergroting in het privaatrecht en beziet of en in hoeverre het privaatrecht is toegerust op de (actuele) ontwikkelingen die de jonge Rotterdamse meesters op dat punt zien.

Dit scriptieboek vormt het twaalfde deel in de reeks Jonge Meesters die de Rotterdamse sectie Burgerlijk recht van de Erasmus Universiteit sinds 2007 uitbrengt. De editie van dit jaar stond onder redactie van mr. dr. Marnix Hebly, prof. mr. Harriët Schelhaas en dr. Koen Swinnen.