Roel Pieterman nieuwe voorzitter VAWO

Roel Pieterman

Dr. Roel Pieterman, hoofddocent rechtssociologie aan Erasmus School of Law, is de nieuwe voorzitter van de VAWO, de vakbond voor de wetenschap. De VAWO is een organisatie van, voor en door wetenschappers. Pieterman laat in een eerste reactie weten dat hij ernaar uitkijkt om, samen met de rest van het bestuur, de VAWO verder uit te bouwen.

Dr. Pieterman heeft de VAWO jarenlang vertegenwoordigd bij de Erasmus Universiteit in Rotterdam. ‘Dat laatste blijf ik natuurlijk doen, maar nu niet meer alleen voor Rotterdam. En er zijn natuurlijk tal van andere belangrijke onderwerpen waar de VAWO aandacht aan besteedt en blijft besteden. Denk aan de vele tijdelijke aanstellingen, de man-vrouwverhouding en andere problemen rond diversiteit en vermarkting. Er is genoeg te doen’.

Dr. Pieterman’s voorgangers, duo-voorzitters Marijtje Jongsma en Arnoud Lagendijk, blijven beiden verbonden aan de VAWO. Jongsma zal als woordvoerder fungeren, Lagendijk als vice-voorzitter.