Prof. Cohen Jehoram: 'Hema heeft geen goed track record'

Foto van Tobias Cohen Jehoram

'Hema heeft geen goed track record', zegt hoogleraar intellectueel eigendom Tobias Cohen Jehoram van Erasmus School of Law. Modemerk Lacoste sleept de Hema voor de rechter omdat de winkel kinderkleding verkoopt met een krokodil erop. En de krokodil is van Lacoste, aldus Lacoste.

Het is niet de eerste keer dat Hema het aan de stok krijgt over een merknaam of logo. Wijn van Ilja Gort, broeken van Levi's, en nu de krokodil van Lacoste. Hema is een recidivist, al moet erbij gezegd worden dat de tenen van Lacoste lang zijn. Jehoram: 'Er is een bepaalde trend zichtbaar voor de bescherming van zeer bekende merken die vrij ver gaat. Kijk naar Adidas met z'n drie strepen die met succes optreedt tegen alle bedrijven die twee strepen gebruiken.' De zaak komt vanmiddag voor.