Minister Ard van der Steur bezoekt de universiteit

De Minister van Veiligheid en Justitie brengt woensdag 9 maart een bezoek aan de Erasmus Universiteit. Ard van der Steur is sinds maart 2015 minister in het kabinet Rutte-II.

Als bewindsman heeft de minister dagelijks te maken met actuele onderwerpen: van het bestrijden van terrorisme tot de totstandkoming van de Nationale Politie. Van het verbeteren van de positie van het slachtoffer tot de aanpak van de georganiseerde misdaad.

Tijdens dit college, georganiseerd door de Juridische Faculteitsvereniging Rotterdam, geeft minister Van der Steur een kijkje in zijn werkdag. Zo vertelt hij hoe op zijn ministerie wordt gewerkt aan een modern wetboek van strafvordering, over het tegengaan van terrorisme en radicalisering, maar ook over de rol van Nederland tijdens het Europees Voorzitterschap.

Bent u benieuwd naar een dag uit het leven van een bewindspersoon? Meld u dan nu aan. Deelname is gratis, en staat alleen open voor medewerkers en studenten van de Erasmus Universiteit.

Datum en tijd: 9 maart 2016, van 13:00 tot 14:30
Locatie: Erasmus Paviljoen