Juridische Faculteitsvereniging Rotterdam (JFR) plant boom op de campus

Decaan ESL en bestuur JFR
Bestuur JFR, decaan Suzan Stoter en professor Ruben Houweling voor de boom Paulownia kawakamii, achter Erasmus Building

In de maand april heeft het 55ste JFR-bestuur de Paulownia kawakamii, een boom uit Taiwan, op onze campus geplant. Volgens JFR-voorzitter Sander de Groot past de aanplant van de jonge boom in het groene beleid van de studievereniging. “Het klimaat verandert en het is ieders verantwoordelijkheid de opwarming van de aarde een halt toe te roepen. Wij hebben concrete stappen gezet om onze uitstoot op kantoor te verminderen en willen bijdragen aan een groene toekomst. Voor de boom danken we het Arboretum Trompenburg hartelijk voor de plezierige samenwerking.”

Decaan Suzan Stoter stelt het initiatief van de JFR erg op prijs: “Geweldig dat onze eigen faculteitsvereniging JFR op deze manier aandacht schenkt aan duurzaamheid. Een JFR-boom op onze campus toont dat het onze studenten ernst is om werk te maken van ons leefklimaat.”