Jonge Meesters presenteren afstudeeronderzoek voor boek ‘Publiek privaatrecht’

Groepsfoto van 10 masterstudenten van Erasmus School of Law

Op woensdag 16 juni 2021 presenteerden tien studenten van de master Privaatrecht en de master Aansprakelijkheid & Verzekering aan Erasmus School of Law de belangrijkste conclusies van hun scriptieonderzoek aan familie, vrienden en medewerkers van Erasmus School of Law. Deze studenten schrijven geen reguliere scriptie, maar nemen deel aan het jaarlijkse scriptieboekproject ‘Jonge Meesters’, waarbij iedere student een hoofdstuk verzorgt voor een boek dat later dit jaar verschijnt bij uitgeverij Boom Juridisch.

De afgelopen jaren zijn in de Jonge Meesters-reeks reeds meerdere fraaie privaatrechtelijke scriptieboeken verschenen, over prikkelende en actuele thema's zoals ‘Belangenrijk burgerlijk recht’, ‘Nieuwe technologieën, nieuw privaatrecht?’ en ‘People, Planet, Privaatrecht’. Dit jaar is het thema ‘Publiek privaatrecht’.

De feestelijke middag vond plaats in hybride vorm: de begeleiders, de studenten en een aantal introducés namen plaats in de Senaatszaal op de campus, terwijl tientallen geïnteresseerden op afstand aan de bijeenkomst deelnamen, waaronder hoogleraren en docenten van Erasmus School of Law. De studenten gaven ieder een minipresentatie over hun onderwerp, waarna ze vragen uit de zaal en van het digitale publiek kregen voorgeschoteld.

Het scriptieboek staat dit jaar onder begeleiding van prof. Liesbeth Enneking, dr. Marnix Hebly en dr. Koen Swinnen, allen verbonden aan de sectie Burgerlijk recht van Erasmus School of Law. De auteurs van dit jaar zijn Levi Boor, Luce Mulder, Pien Salomons, Britt Mastenbroek, Bryan Bijnen, Miranda Atema, Dies van den Berg, Barbara Rozema, Joey Oetomo en Judith Littel.

Universitair Hoofddocent
Universitair Docent