Jaarlijkse PhD-training van het Nederlands Netwerk voor Mensenrechtenonderzoek

Group Photo NNHRR

Tien promovendi van verschillende universiteiten in Nederland woonden de interactieve workshops en lezingen bij. De twee dagen waren verdeeld in twee thema's: de eerste dag, maandag 13 mei, was een dag met inhoudelijke lezingen en workshops, gericht op verschillende rechtsmethoden. De tweede dag, dinsdag 14 mei, was meer gericht op praktische aspecten van het schrijven van een proefschrift zoals het gebruik van het online platform voor dissertatie- en publicatiestrategieën.

Omdat Erasmus School of Law het evenement mede-organiseerde, werden de meeste lezingen gegeven door personeel van Erasmus Universiteit Rotterdam, aangevuld met wetenschappers van de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit Amsterdam. Vervolgens werden voor de lezingen verschillende sociale activiteiten georganiseerd waarbij de promovendi en docenten konden netwerken. Dit sluit aan bij het doel van NNHRR's PhD-training om een ​​onderzoeksnetwerk van (jonge) wetenschappers op het gebied van mensenrechtenwetgeving op te zetten. Dit jaar werd de groep uitgenodigd om Rotterdam te verkennen met een tram uit de jaren zestig gevolgd door een sociaal diner. We zijn blij te kunnen melden dat de deelnemers de tweedaagse workshops het meest positief, over de hele linie, hebben geëvalueerd.