Erasmus Universiteit Rotterdam in Universiteitsstrijd

Kevin Bruggeman, Patrick Aarnoudse en Ymro Hoogendoorn zullen de Erasmus Universiteit vertegenwoordigen bij de Universiteitsquiz 2016.

Vanaf 12 september presenteert de NTR drie weken lang ‘De Universiteitsstrijd’, een quiz waarin studententeams van acht Nederlandse universiteiten iedere werkdag strijden om een geldprijs en de eervolle titel van 'Beste universiteit van Nederland'.

Namens de Erasmus Universiteit strijden drie studenten voor de eer van onze instelling: Patrick Aarnoudse (FSW), Kevin Bruggeman (IBEB) en Ymro Hoogendoorn (ESE). Er wordt gespeeld in twee poules van vier teams. Team Erasmus gaat in de poule de strijd aan met teams van Universiteit Twente donderdag 15 september), Universiteit Utrecht (woensdag 21 september) en Universiteit Leiden (maandag 26 september).

In drie rondes per poule worden de studenten getest op hun kennis op het gebied van alfa, bèta en gamma wetenschappen. Er komen zo verschillende kennisdomeinen aan de orde, variërend van geschiedenis en natuurkunde tot psychologie. Het programma gaat over kennis, redenatie en snelheid van denken.

De twee beste teams spelen op vrijdag 30 september de finale.

Zie de website van de NTR.