Erasmus School of Law-team wint Best Written Pleadings Award in PAX Moot 2020 - Asser Round

Twee weken geleden nam een ​​groep van drie masterstudenten van Erasmus School of Law deel aan de Pax Moot 2020 - Asser Round-competitie. De groep won de Best Written Pleadings Award. Vanwege de pandemie van COVID-19 werd de wedstrijd dit jaar online georganiseerd. Na twee dagen pleitrondes kwalificeerde het team zich voor de halve finales van de wedstrijd, waar ze de studenten van de Universiteit van Keulen tegenkwamen.

Het team van Erasmus School of Law, bestaande uit privaatrechtelijke masterstudenten Emma Clements, Arend Duijnstee en Hagir Naas, moest pleiten over internationaal privaatrecht in een denkbeeldige zaak over aspecten van maatschappelijk verantwoord ondernemen van een EU-moeder bedrijf en haar dochteronderneming in Afrika, werkgelegenheidskwesties en milieuschade toegebracht aan de lokale gemeenschap. Na twee dagen van pleidooien in de voorrondes tegen de studenten van de Palacký University Faculteit der Rechtsgeleerdheid (Tsjechië), Sofia University St. Kliment Ohrdiski (Bulgarije), University of Ljubljana (Slovenia) en University of Antwerp (Belgium), kwalificeerde het team van Erasmus School of Law zich voor de halve finale van de PAX Moot.

In de halve finale stond het Erasmus School of Law-team tegenover de Universiteit van Keulen, terwijl de andere halve finale werd betwist tussen de Singapore Management University Faculteit der Rechtsgeleerdheid en Maastricht University. Het Erasmus School of Law-team verloor ternauwernood de halve finale van het team van de Universiteit van Keulen, dat de winnaar van PAX Moot 2020 - Asser Round werd.

Hoewel het team van Erasmus School of Law niet in aanmerking kwam voor de finale van 2020, ontving het team de Best Written Pleading Award van de organisatoren van de Pax Moot. De prijs werd bekend gemaakt door de jury van de Moot finale: prof. Horatia Muir Watt, de voormalige HCCH-secretaris-generaal Hans van Loon, Alexander Layton, QC, en prof. Marta Pertegas.

Ter voorbereiding op de wedstrijd werd het team getraind en gecoacht door dr. Alina Ontanu en Georgia Antonopoulou LL.M., met de steun van Priskila Penasthika LL.M.

Het team wil de Erasmus School of Law-collega's bedanken die ons hebben ondersteund in het proces en de Education Office.