Erasmus School of Law lanceert Buddyprogramma voor eerstejaars studenten

Samenwerkende studenten

Door de gevolgen van de coronacrisis heeft de start van onze nieuwe eerstejaars er heel anders uitgezien dan gebruikelijk. Je moet als eerstejaars nog meer je eigen weg vinden, er is weinig mogelijkheid voor sociaal contact met andere studenten en ook zijn ouderejaarsstudenten met alle ervaring die zij hebben minder makkelijk te vinden voor de nieuwe lichting studenten. Om deze groep te helpen hun weg te vinden en succesvol te kunnen studeren hebben het onderwijsbestuur van Erasmus School of Law, het MyFuture-team en de studieverengingen JFR, In Duplo en CIA de krachten gebundeld om een Buddyprogramma te ontwikkelen voor eerstejaars studenten.

Gedurende het Buddyprogramma koppelt Erasmus School of Law ouderejaars studenten aan eerstejaars studenten, waarbij de ouderejaars student ondersteuning kan bieden bij de studie en de vragen kan beantwoorden waar een eerstejaars student mogelijk mee rondloopt. Het programma heeft als doel om eerstejaarsstudenten zich thuis te laten voelen tijdens hun studie aan Erasmus School of Law, en om de student de studie zo voortvarend mogelijk te laten doorlopen.

Deze ondersteuning kan allerlei vormen aannemen afhankelijk van de informatiebehoefte van de deelnemende eerstejaars studenten. Hierbij kan gedacht worden aan onder andere het vinden van de beste studieplekken, studeertips of hoe je het beste je weg vindt door de digitale EUR-platforms. Ook het bespreken van de leukste plekken voor studenten in Rotterdam zodra de coronamaatregelen soepeler worden, of manieren om in deze tijd op een veilige manier alsnog andere studenten te leren kennen kunnen gesprekstof zijn.

Erasmus School of Law streeft er mede met dit programma naar om alle studenten zich tijdens de studietijd zoveel mogelijk te laten ontwikkelen tot succesvolle professionals op zowel inhoudelijk als ook persoonlijk vlak. Wanneer de ervaringen positief zijn is het de bedoeling om dit programma de komende jaren een vervolg te gaan geven.