De (on)begrensde toekomst van Big Data

Op 10 juni 2021 organiseerde het International Centre for Financial Law & Governance (ICFG) een online seminar over de uitdagingen van Big Data. Tijdens het seminar spraken onder andere Annika Galle, universitair docent Financieel Recht aan Erasmus School of Law en academic director ICFG, en Emanuel van Praag, hoogleraar Financiële Technologie en Recht aan Erasmus School of Law en advocaat bij HVG Law, over de manier waarop deze uitdagingen in de praktijk kunnen worden aangepakt.

Big Data is onmisbaar geworden voor financiële instellingen. Het volume, de verscheidenheid en de snelheid van de data is sterk toegenomen. Er is data die financiële instellingen reeds hadden, maar nu pas goed kunnen ontsluiten. Daarnaast zijn er nieuwe databronnen in absolute zin. Dit alles leidt tot nieuwe juridische, compliance en ook ethische uitdagingen. Deze uitdagingen werden besproken tijdens het seminar van het International Centre for Financial Law: ‘De (on)begrensde toekomst van Big Data’.

Kijk het volledige seminar ‘De (on)begrensde toekomst van Big Data’ hier terug.

De (on)begrensde toekomst van BIG DATA