Actualiteitencollege corona-maatregelen trekt veel studenten

Op verzoek van een aantal eerste- en tweedejaars studenten organiseerde de sectie Staats- en bestuursrecht op vrijdag 19 maart een gesprek met studenten over de corona-maatregelen. Een kleine 50 studenten schoof aan om deze maatregelen gezamenlijk eens vanuit staats- en bestuursrechtelijk perspectief te bekijken.

Joke de Wit, Guido Terpstra en Hannah Jans gaven een introductie op het wettelijk kader en eventuele jurisprudentie, waarna er door middel van stellingen en een sessie in break-out rooms op 3 onderwerpen dieper ingegaan werd; de mondkapjesplicht, de avondklok en een mogelijke vaccinatieplicht. Dat leverde interessante discussies en nieuwe inzichten op. Bij het onderwerp over de avondklok werden onder meer de recente rechterlijke uitspraken tegen het licht gehouden, waaruit deze wordcloud volgde. We bedanken alle studenten voor hun actieve deelname!