Studiemiddag: 'Nut en Noodzaak van Empirische Inzichten voor Juristen'

vrijdag 13 sep 2024, 13:00 - 18:00
Gesproken taal

Universiteit Utrecht Johanna Hudiggebouw

Meld je aan Voeg toe aan agenda
Logo Erasmus School of Law

Tijdens een studiemiddag op 13 september (13.30-17.00 uur te Utrecht), georganiseerd door de VSR en de Academies voor wetgeving en voor overheidsjuristen vindt de feestelijke lancering van het boek plaats. Daarnaast zal naar aanleiding daarvan breder gediscussieerd worden met academici en mensen uit de praktijk over nut en noodzaak van empirische inzichten voor juristen.

Programma:

TijdActiviteit
13:30-14:00Inloop met koffie en thee
14:00-14:30Welkom en in ontvangst nemen eerste exemplaar Recht in het echt, door dagvoorzitter Pauline Schuyt (Rector Academie voor Wetgeving en Overheidsjuristen.)
14:30-15:30René Torenvlied (Universiteit Twente) presentatie: ‘Naar meer evidence-based beleid binnen het ministerie van J&V’
& Jessie Pool (Universiteit Leiden) presentatie: ‘Recht en Empirie: Kansen en Uitdagingen.’
15:30-16:00Pauze met koffie en thee
16:00-17:00

Paneldiscussie onder leiding van Willem-Jan Kortleven (Erasmus Universiteit Rotterdam) over het belang en de praktijk van empirische inzichten voor juristen.
Panelleden:

• Marijke Malsch (NSCR & Open Universiteit)
  • André Verburg (ABRvS & Universiteit Utrecht)
  • Ivo Giessen (WODC & Universiteit Utrecht)
  • Anna Pivaty (Radboud Universiteit)
17:00-18:00Borrel

Interesse? Aanmelden kan via deze link.