Akiri Yoshino

Profile picture of ESHCC alumna Akiri Yoshino
Blijf flexibel en sta open voor nieuwe ervaringen; zo ontdek je vaak je ware passies.

Alumna International Bachelor Arts & Culture

Perfecte combinatie

Mijn weg richting de kunst- en cultuursector begon een beetje toevallig. In eerste instantie wilde ik namelijk marketing studeren, maar aangezien ik altijd al een grote waardering voor de kunstwereld heb gehad, ging ik op zoek naar een opleiding waarbij ik mijn passie voor marketing kon combineren met mijn liefde voor kunst. Toen ik de International Bachelor Arts and Culture Studies (IBACS) in Rotterdam tegenkwam, voelde dat als een perfecte combinatie. Het programma richtte zich op de verschillende gebieden waarin ik geïnteresseerd was, zodat ik zowel marketing als kunst kon verkennen op een manier die bij me paste.

Bovendien wilde ik graag in een Europese stad studeren om mezelf onder te dompelen in verschillende culturen; Rotterdam leek me de perfecte plek om dat doel te bereiken! Een van de meest waardevolle aspecten van het programma vond ik de internationale focus en de bruisende stad Rotterdam op de achtergrond. Daarnaast voelde de mogelijkheid om deel te nemen aan zowel een stage als uitwisselingsprogramma als een verrijking.

De wereld van luxe gastvrijheid

Tijdens het IBACS-programma realiseerde ik me dat ik me meer aangetrokken voelde tot het implementeren van kunst voor commerciële doeleinden, dan tot de kunstwereld zelf. Ik ontwikkelde ook een fascinatie voor de luxesector, omdat ik geloof dat luxe een brug kan slaan tussen kunst en zakendoen. 

Na mijn afstuderen begon ik mijn carrière in een marketingfunctie bij een Japans hotel in Okinawa. Hoewel ik hield van de baan en de geweldige mensen met wie ik werkte, voelde ik al snel de behoefte aan een internationalere werkomgeving. Ik had het idee dat Kyoto een intrigerende plek zou zijn om te wonen en werken, aangezien het een van de populairste toeristische bestemmingen van Japan is. Bovendien had mijn bachelor programma een passie voor de luxesector aangewakkerd en wilde ik graag mijn marketingervaring op dit gebied opbouwen. Ik wist dat werken in een prestigieus hotel de perfecte plek zou zijn om deze interesses te combineren.

In mijn zoektocht naar een andere baan kwam ik op de carrièrepagina van The Ritz-Carlton,Kyoto terecht en ontdekte ik de functie van Coördinator Marketing en Public Relations. Het voelde als de ideale functie voor de volgende stap in mijn carrière, waarbij ik mezelf zou kunnen onderdompelen in de wereld van luxe gastvrijheid. 

Een dag op kantoor

Mijn dagelijkse werkzaamheden variëren nogal. Ik begin de dag meestal met e-mails. Bij een specifiek evenement of project, houd ik me vooral veel bezig met interne en externe communicatie. We organiseren ook vaak fotoshoots en videoshoots, waarbij ik de concepten en ideeën ontwerp en nauw samenwerk met het interne team. 

Op dit moment ligt mijn focus op het activeren van ons fine dining restaurant - Chef's Table by Katsuhito Inoue - waarvoor uitgebreide communicatie met onze chef-koks nodig is. Wat ik het leukst vind aan deze functie is de mogelijkheid om samen te werken met een aantal van de meest getalenteerde mensen in de sector. Daarnaast werk ik samen met bekwame videografen en mediaschrijvers die trots zijn op hun werk en ervoor zorgen dat we de beste kwaliteit leveren bij alles wat we doen. 

Waardevolle vaardigheden

Een van de meest waardevolle vaardigheden die ik tijdens mijn studie heb ontwikkeld, is het vermogen om effectief te multitasken. Dit is essentieel in mijn huidige functie, want ik beheer tal van projecten en verzoeken van verschillende PR-afdelingen die tegelijkertijd moeten worden uitgevoerd. De inzichten die ik heb opgedaan tijdens mijn uitwisseling aan de LUISS University (Rome), samen met de keuzevakken in mijn IBACS-programma, hebben mij daarnaast een solide basis in marketingprincipes gegeven. Het internationale karakter van de opleiding stelde mij tot slot in staat om met verschillende groepen samen te werken; iets wat ook erg nuttig is in mijn huidige functie waar samenwerking essentieel is. 

Wijze woorden

Tegen alle studenten en pas afgestudeerden zou ik willen zeggen: sta open voor kansen! Je eerste baan is misschien niet je droombaan, maar werkervaring opdoen is van onschatbare waarde voor het vormgeven van je professionele carrière. Blijf flexibel en sta open voor nieuwe ervaringen; zo ontdek je vaak je ware passies. Ik vond mijn passie voor marketing in de Food & Beverage-sector op een manier die ik nooit had verwacht net na mijn afstuderen. Dat gezegd hebbende, is het wel belangrijk om na te denken over waar je je carrière wilt beginnen, aangezien de werkomgeving die je kiest je professionele pad in grote mate zal bepalen. 

Tot slot, als je op zoek bent naar een baan, laat de moed niet in je schoenen niet zakken en vergeet niet dat we allemaal ergens moeten beginnen!

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen