Het studieprogramma in het kort
Tijdens de Research Master Sociology of Culture, Media and the Arts leer je hoe sociaalwetenschappelijk onderzoek kennis creëert en hoe je je eigen empirisch onderzoek kunt ontwerpen en uitvoeren. Het curriculum bestaat uit theoretische vakken en kwantitatieve en kwalitatieve methodologische training.
Je brengt je kennis en onderzoeksvaardigheden in de praktijk in een verplichte onderzoeksstage, waarin je de kans krijgt om een ervaren onderzoeker te assisteren en te werken aan een levensecht onderzoeksproject. Door een internationale uitwisseling in je tweede jaar krijg je de kans om je kennis verder te verbreden en je internationale netwerk uit te breiden.
Wat ga je leren?
Na je afstuderen heb je diepgaande kennis van de belangrijkste theoretische inzichten en actuele debatten in de sociologie van cultuur, media en kunst. Je hebt een stevige greep op het nieuwste onderzoek en de nieuwste methoden in het vakgebied en een praktisch begrip van hoe onderzoek kennis creëert in de sociale wetenschappen. En het vermogen om sociaal-wetenschappelijke kennis en onderzoeksvaardigheden toe te passen in nieuwe of multidisciplinaire settings geeft je een goede basis voor een onderzoeksgerichte carrière.
Overzicht van het studieprogramma
Hieronder kun je het programma van de Research Master Sociology of Culture, Media and the Arts voor het academisch jaar 2024-2025 bekijken. Houd er rekening mee dat er voor de keuzevakken en de onderzoeksworkshop beperkte plekken beschikbaar zijn. De inhoud, thema's en planning van seminars en workshops zijn aan verandering onderhevig en kunnen in volgende academische jaren afwijken.
Year 1
Term 1
Term 2
Note: available Research Workshops may differ per academic year.
Term 3
Term 3-4
Term 4
Year 2
Term 1-2
Student workload: 20 EC
Term 3
Roaming the Digital World: Data Analytics for Business & Society (CM4104, 5 EC)