Gijsbert Oonk ontvangt Robert Schuman fellowship

Picture of soccer field during competition
Runner

Gijsbert Oonk, Research Director bij de Geschiedenis afdeling van de Erasmus School of History Culture and Communication (ESHCC), ontving een Robert Schuman Fellowship bij de European University Institute in Florence.

Onderzoeker
Gerelateerde content
Expert-meeting georganiseerd door de Erasmus Universiteit, Posthumus Institute, het Sport and Nation netwerk en het Football and Race netwerk.
Gijsbert Oonk ontving een 400K Erasmus + KA-2 beurs om de potentie van voetbalgeschiedenis- en verhalen voor onderwijs en erfgoed te ontsluiten.
People playing football
De nationaliteit van spelers op het WK voetbal is regelmatig voer voor discussie, zo blijkt uit onderzoek van promovendus Gijs van Campenhout.
Van Sterkenburg op TV-zender ESPN over racisme in voetbal.
Picture of soccer field during competition
Steeds meer sporters hebben een gemengde achtergrond en dus begint de 'nationale mal' van de Olympische Spelen te wringen zegt hoogleraar Gijsbert Oonk.
Gijsbert Oonk op Radio 1 over diversiteit in de nationale elftallen op het EK.
Portrait picture of Gijsbert Oonk
Wat is de relatie tussen nationale verbondenheid, het verwerven van burgerschap en migratie in voetbal? Gijsbert Oonk geeft een lezing over dit onderwerp als…