ESHCC lanceert nieuw onderzoeksinstituut: ERMeCHS

Campus Woudestein

Op donderdag 18 januari 2024 wordt het nieuwe onderzoeksinstituut van ESHCC gelanceerd: Erasmus Reseach Institute for Media, Culture, History & Society (ERMeCHS). ERMeCHS is een succesvolle integratie van de instituten History@Erasmus en Erasmus Research Centre for Media, Communication and Culture (ERMeCC).

Tijdens de lancering van ERMeCHS wordt stilgestaan bij de toekomst van het onderzoek aan onze faculteit. Visiting Professor Pierre-Yves Donzé houdt een lezing. Hij is expert op het gebied van de geschiedenis en ontwikkeling van wereldwijde concurrentie in bedrijven, met name in de sectoren luxegoederen en medische technologie.

Interdisciplinair onderzoek

Met ERMeCHS roept ESHCC een interdisciplinair instituut in het leven waar hoogwaardig fundamenteel onderzoek gedaan wordt in de velden van media, communicatie, cultuur, kunst, geschiedenis en maatschappij. ERMeCHS wil een toonaangevend onderzoeksinstituut worden op het snijvlak van sociale en geesteswetenschappen dat complexe maatschappelijke uitdagingen verklaart en oplost.

ERMeCHS richt zich op 5 strategische onderzoeksgebieden: Globalisering van Cultuur en Samenleving, Mediatisering en Digitalisering, Innovatie in Culturele en Creatieve Industrieën, Duurzaamheid in Cultuur en Samenlevingen, en Diversiteit en Inclusie. De onderzoeksgemeenschap is gegroepeerd in 13 interdisciplinaire onderzoeksclusters.

Lees meer op de ERMeCHS website.