Van Leuven naar Rotterdam!

Stagebegeleider Frithjof Kroon en studenten Evelien Peuters, Sara Smets en Bert Boon

Op initiatief van prof.dr. Eppo Wolvius en dr. Frithjof Kroon van de afdeling MKA-chirurgie, Bijzondere Tandheelkunde en Orthodontie (MKABTO) is afgelopen zomer hard gewerkt om deze stages op te zetten, als Erasmus+-studentenuitwisselingsproject en in nauwe samenwerking met drie tandartspraktijken in Spijkenisse en Zuidland. Onderdeel van de stage is het volgen van onderwijs en het meelopen op de afdeling MKA-chirurgie zelf. De samenwerking werd begin september bezegeld tijdens een feestelijke bijeenkomst met de Leuvense collega's en enkele betrokken tandartsen.

Internationale samenwerking staat sowieso hoog in het vaandel bij de afdeling MKA-chirurgie: sinds 2011 al loopt er o.l.v. dr. Maarten Koudstaal een succesvol onderzoeksproject met kinderziekenhuizen in Londen, Boston en Toronto, waarbinnen jaarlijks enkele studenten Geneeskunde een masteronderzoek op het gebied van de craniofaciale chirurgie kunnen doen. Voor deze uitwisseling is er altijd veel animo en belangstelling. De Leuvense studenten doen daar zeker niet voor onder en zijn inmiddels vol enthousiasme aan hun Rotterdamse avontuur begonnen. Ook de afdeling zelf is erg blij met deze nieuwe samenwerking. Frithjof Kroon: "Door gezamenlijke inspanningen is dit zo snel van de grond gekomen. Het is mooi om te ervaren dat iedereen er met veel positieve energie in zit en er een succes van wil maken!"