Suzanne Peeters, programmadirecteur Erasmusarts 2030, en Gijs Elshout, programmadirecteur bachelor Geneeskunde, kregen een gezamenlijk onderwijsfellowship op Lof der Geneeskunst voor hun inzet voor het nieuwe curriculum van het Erasmus MC: Erasmusarts 2030. Met Erasmusarts 2030 introduceert Erasmus MC een geneeskundeopleiding die klaar is voor de toekomst.
Sleijfer: ‘De inhoud van het curriculum is aangepast. Er is meer nadruk op een brede academische vorming, meer maatschappelijke betrokkenheid van de studenten, die zich ook buiten de muren van de gezondheidszorg bevinden, en het ontwikkelen van mensen die beter kunnen inschatten welke technologie we kunnen gebruiken om de zorg te verbeteren.’
Suzanne en Gijs hebben zich volgens Sleijfer met tomeloze energie ingezet voor Erasmusarts 2030. Sleijfer: ‘Zij hebben gezorgd voor een mooi curriculum en een flitsende start, niet met zijn tweëen natuurlijk, maar met een heel team. En hoewel we pas net zijn begonnen, zijn we daar nu al erg trots op. We kijken met veel vertrouwen naar de toekomst van de zorg, die met name door de aankomende studenten vormgegeven zal worden.’
‘Samen met mijn collega Gijs Elshout hebben wij met veel trots het Erasmus MC onderwijsfellowship voor onderwijs in ontvangst mogen nemen. Een prachtige erkenning voor onze gezamenlijke inzet en toewijding aan onderwijsinnovatie’, deelt Suzanne op haar LinkedIn.
Suzanne vervolgt: ‘Met de onderwijsfellowship kunnen wij ons verder inzetten voor de zorgprofessionals van de toekomst. Dit doen wij niet alleen, maar met een fantastisch team van gepassioneerde collega’s die dagelijks werken aan het verbeteren van het onderwijs. Veel dank voor het vertrouwen en de mooie dag.’
‘Het is ontzettend mooi deze waardering voor onze inzet voor het onderwijs te krijgen', vertelt Gijs Elshout. 'Dit doen we natuurlijk samen met heel veel collega’s en de goede en fijne samenwerking met hen zorgt ervoor dat Erasmusarts 2030 een succes wordt. Onderwijs ontwikkelen en geven aan de studenten is erg inspirerend en dankzij dit fellowship kunnen we de onderwijsinnovatie weer een extra impuls geven.'
Kijk Lof der Geneeskunst hier terug.