Faculteit Erasmus MC tot nader order gesloten

De Raad van Bestuur van het Erasmus MC heeft besloten om met ingang van 13 maart a.s. alle onderwijsactiviteiten, inclusief alle toetsen, te staken. Dit geldt voor alle onderwijs van het Erasmus MC. Tot nader order blijft de medische faculteit gesloten. Dit betreft alle bachelor- en masteropleidingen, te weten Geneeskunde, Nanobiology, Klinische Technologie, Technical Medicine en alle vijf research masters. Het Onderwijscentrum wordt gesloten voor onderwijsactiviteiten, incl. zelfstudie. Buitenlandse stages zullen evenmin meer worden toegestaan. Alleen lopende stages in het buitenland mogen nog worden afgerond. Dit in verband met het beperken van (internationaal) reisverkeer. Studenten worden vanuit hun eigen opleiding geïnformeerd over gevolgen en eventuele alternatieve vormen van (online) onderwijs.

De sluiting van de medische faculteit was nodig in het kader van de continuïteit van zorg en bedrijfsvoering en de beschikbaarheid van voldoende personeel voor de patiëntenzorg.