Maatwerk Programma’s voor Toekomstbestendige Controllers

Controllersopleiding op maat: afgestemd op uw organisatie!

De Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) biedt verkorte, op maat gemaakte opleidingen aan voor organisaties die hun controllers willen versterken en klaarstomen voor de uitdagingen van morgen. Deze opleidingen zijn bedoeld voor controllers met een bedrijfseconomische of bedrijfskundige vooropleiding en jarenlange werkervaring, die streven naar de rol van toekomstbestendige business controllers.

Maatwerk Programma voor Professionele Ontwikkeling
Onze maatwerkprogramma’s, gebaseerd op de EMFC (RC) en/of CPC-opleiding, bieden organisaties de mogelijkheid om hun controllers te professionaliseren zonder de volledige RC- of CPC-opleiding te doorlopen. Voor het academisch jaar 2024-2025 zijn deze programma’s ontwikkeld met het oog op de snel veranderende eisen van het vakgebied. Wij geloven dat controllers moeten evolueren naar toekomstbestendige business controllers die technologische, maatschappelijke en organisatorische veranderingen kunnen omarmen.

Voordelen van een maatwerk opleiding voor controllers

• Een maatwerk opleiding voor controllers biedt directe relevantie voor de dagelijkse praktijk van jouw organisatie.
  • Focus op essentiële vaardigheden zoals technische expertise, analytisch vermogen en persoonlijk leiderschap.
  • Samenwerking met de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) voor cutting-edge kennis en praktijkgerichte casestudies.
  • Stimuleert individuele groei en verbetert organisatorische prestaties.
  • Biedt concurrentievoordeel in een dynamische markt

Belangrijkste informatie

Onze maatwerkprogramma’s voor controllers worden samen met organisaties opgesteld. We presenteren een lijst met onderwerpen, waarna de organisatie de hoofdvakken en overige vakken kiest. Gemiddeld duurt een programma acht collegedagen verspreid over acht tot tien maanden. Het begint met een kick-off sessie waarin het profiel van de toekomstbestendige business controller en leerdoelen worden besproken. Deelnemers sluiten af met een integratiecase om hun voortgang te meten. Tijdens colleges combineren we theoretische inzichten met praktijkcases, zodat deelnemers nieuwe perspectieven kunnen toepassen in hun eigen organisatie. Ontwikkel uw controllers met een op maat gemaakte opleiding en versterk uw organisatie voor de toekomst.

Wij hebben succesvolle maatwerkprogramma's geïmplementeerd voor:

• Controllers van de grootste vier gemeenten
  • Controllers van Jeugzorgorganisaties
  • Controllers van een grote universiteit

Voor deelname aan onze maatwerkopleiding gelden specifieke toelatingseisen:

• Universitaire Masteropleiding of doctoraal diploma*
  • Minimaal 5 jaar ervaring als (senior) business controller
  • Ambitie om toekomstbestendige business controller te worden

Voorafgaand aan de start van de opleiding vragen we deelnemers een intakeformulier in te vullen met hun persoonsgegevens, vooropleiding, ervaring en persoonlijke leerdoelen. Bij afwijking van de toelatingseisen kan een intakegesprek met de programmadirecteur plaatsvinden om de mogelijkheden te bespreken

Na het succesvol afronden van de maatwerkopleiding ontvangen deelnemers een certificaat. Daarnaast verdienen ze PE-punten, die essentieel zijn voor hun professionele ontwikkeling:

• 12 PE-punten per regulier college
  • 6 PE-punten voor het openingscollege (kick-off)
  • 24 PE-punten voor het afsluitende college (integratiecase)

Het behalen van deze punten toont niet alleen de voortgang van de deelnemers aan, maar versterkt ook hun positie als toekomstbestendige business controllers. Onze maatwerkopleiding biedt zowel erkenning als waardevolle credits voor blijvende professionele groei.

IJfke Geerkens

Program Coordinator