How to utilize Public Speaking in the tutorial

MicroLab for TA's or Tutors
Two people at a meeting table, watching someone draw on a smart screen.

Inleiding

Als docent sta je vaak voor een groep studenten voor de klas. Dit kan zijn om een theorie uit te leggen of om een oefening te begeleiden. Op dergelijke momenten sta je in het middelpunt van de aandacht en maakt het dus uit hoe je presenteert en spreekt.

In dit MicroLab zul je aan de slag gaan met oefeningen rondom openbaar spreken die voornamelijk zullen focussen op het ontwikkelen van je lichaamstaal en op de ontwikkeling van je vocale presentatie. Tevens zal worden geoefend met de uitleg van complexe materie op verschillende niveaus en wordt aandacht besteed aan retorische vaardigheden.

Belangrijkste Feiten & Cijfers

Type
Startdatum
maandag 25 nov 2024
Tijdsduur
3 uren
Voertaal
Engels
Instructievorm
Offline
Tarief

Wat ga je bereiken?

• Te reflecteren op het gebruik van je eigen non-verbale communicatie en het gebruik hiervan ook daadwerkelijk te verbeteren.
  • Retorische instrumenten in te zetten tijdens presentaties.

Startdatums

• maandag 25 nov 2024

Tijd: 13:00 - 16:00 Campus Woudestein - Education Lab
    Apply
  • maandag 12 mei 2025

Tijd: 16:00 - 19:00 Campus Woudestein - Education Lab
    Apply

Doelgroep en vereiste voorkennis

Het MicroLab is bedoeld voor TA's en tutors die geïnteresseerd zijn om hun onderwijsvaardigheden verder te ontwikkelen.

Vorm en tijdsinvestering

Dit MicroLab wordt in een blended vorm aangeboden. Deelnemers starten in de Canvas-omgeving waarin relevant materiaal wordt aangeboden. Tevens zal deelnemers worden gevraagd om een introductie- en een ‘onderwijs speech’ voor te bereiden (de totale voorbereidingstijd wordt geschat op drie uur). Vervolgens zullen deelnemers aan de slag gaan met oefeningen rondom openbaar spreken en zullen de voorbereide voordrachten gehouden worden. Vanuit de groep wordt hierop feedback gegeven. De workshop duurt ongeveer drie uur.

Verdien een Edubadge

Je sluit het MicroLab af met een Proof of Competence. Je kunt dan een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.

Aanmelden

Meld je aan voor dit MicroLab via het registratiesysteem. Werk je als docent bij Erasmus MC? Meld je dan aan door een e-mail te sturen naar training@risbo.eur.nl.

Deelnemers zeggen ..

"Ik vond de mogelijkheid om te oefenen met de Karaoke Powerpoint-oefening leuk."

“Fijn dat iedereen die heeft deelgenomen aan de cursus tijd en aandacht heeft gekregen.“Fijn dat iedereen die heeft deelgenomen aan de cursus tijd en aandacht heeft gekregen.

“Ik heb veel van deze training geleerd!”

Contact

Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem alsjeblieft contact op met Risbo.

Feiten & Cijfers

Tarief

Gratis voor EUR docenten

BTW
Niet van toepassing
Startdatum
maandag 25 nov 2024
Inschrijfdeadline

De deadline voor aanmelding is twee weken voordat het MicroLab plaatsvindt. Als aanmelden niet meer mogelijk is, neem dan contact op met training@risbo.eur.nl om te zien of er nog plekken over zijn.

Tijdsduur
3 uren