Inleiding
Feedback is alleen effectief als studenten ernaar handelen en als het gegeven wordt tijdens het leerproces. Als docent is jouw rol in het bevorderen van het leren van studenten door middel van duurzame feedback cruciaal. Niet alleen door ze constructieve feedback te geven, maar ook door een omgeving te creëren waarin studenten actief kunnen deelnemen aan het feedbackproces en hun zelfregulatievaardigheden kunnen ontwikkelen.
Toetsing kan richting en focus geven aan leren. Een beoordeling moet deel uitmaken van een proces of dialoog van feedback. We vinden het belangrijk dat de beoordeling informatie geeft die bijdraagt aan de zelfsturing van de student in het verdere leerproces. Hiervoor is het belangrijk dat de beoordeling gedetailleerde en valide informatie geeft. Dit betekent dat niet alleen de toets, maar ook het beoordelingsproces betrouwbaar, transparant en FAIR moet zijn. Dit MicroLab richt zich daarom op het optimaliseren van individuele feedback- en beoordelingsprocessen.
Belangrijkste Feiten & Cijfers
- Type
- Training
- Startdatum
- Nog niet bekend
- Tijdsduur
- 3 uren
- Voertaal
- Engels
- Instructievorm
- Offline
- Tarief
- None
Wat ga je bereiken?
- Een individueel feedbackproces te ontwerpen om het zelfregulerend leren van studenten te bevorderen
- Studenten aan te moedigen een actieve rol te nemen in het feedbackproces
- Duurzame feedback geven die aanzet tot reflectie
- Biases te identificeren en hun invloed te beperken door systematisch en FAIR te beoordelen
- Je beoordeling van het werk van studenten op een transparante manier te verantwoorden
Doelgroep en vereiste voorkennis
Dit MicroLab is bedoeld voor docenten die betrokken zijn bij het begeleiden en beoordelen van individueel werk van studenten, zoals scripties, of van groepsprojecten. Dit MicroLab is een aanvulling op het MicroLab 'How to supervise students'. Het heeft enige overlap met het MicroLab "How to provide effective written feedback", maar richt zich meer op feedbackprocessen en dialogen.
Inhoud, vorm en tijdsinvestering
Dit MicroLab heeft een blended opzet; je begint met een online voorbereiding in Canvas. In een tweeënhalf uur durende sessie duiken we diep in individuele feedback- en beoordelingsprocessen, waarbij we je bruikbare strategieën aanreiken die je meteen kunt implementeren. Om de workshop tijd efgfectief benutten, moet je de voorbereidende opdrachten doen. Tijdens de sessie bouwen we voort op deze opdrachten om je inzicht te verdiepen en je benadering van feedback en beoordeling te verfijnen. De totale tijdsinvestering is ongeveer 6-8 uur (voorbereiding, MicroLab sessie, Proof of Competence).
Verdien een Edubadge
Als je de voorbereiding hebt gemaakt en hebt deelgenomen aan de sessie, kun je een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.
Aanmelden
Meld je aan voor dit MicroLab via het registratiesysteem. Werk je als docent bij Erasmus MC? Meld je dan aan door een e-mail te sturen naar training@risbo.eur.nl.
Contact
Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem alsjeblieft contact op met Risbo.
- E-mailadres
- training@risbo.eur.nl
Feiten & Cijfers
- Tarief
- None
- BTW
- Niet van toepassing
- Startdatum
- Nog niet bekend
- Inschrijfdeadline
De deadline voor aanmelding is twee weken voordat het MicroLab plaatsvindt. Als aanmelden niet meer mogelijk is, neem dan contact op met training@risbo.eur.nl om te zien of er nog plekken over zijn.
- Tijdsduur
- 3 uren
- Aangeboden door
- Community for Learning & Innovation
- Type
- Training
- Voertaal
- Engels
- Instructievorm
- Offline
- Locatie
Education Lab
- Partner
Risbo