How to explain complex ideas in the tutorial

MicroLab for TA’s en Tutors
Two people at a meeting table, watching someone draw on a smart screen.

Inleiding

Het vermogen om complexe concepten of ideeën op een eenvoudige en duidelijke manier duidelijk uit te leggen, is essentieel voor effectief onderwijs. Tijdens jouw werkcolleges kunnen studenten jou vaak vragen om iets nog een keer uit te leggen of alternatieve voorbeelden te geven. Bovendien begrijpt een deel van de leerlingen jouw uitleg soms niet, terwijl anderen dat wel doen. Als docent wil je jouw uitleg zo kunnen vormgeven dat iedereen in de klas deze kan volgen. In dit MicroLab oefen je met het geven van uitleg van complexe ideeën of concepten op meerdere begripsniveaus. Daarnaast leer je elementaire leertheorieën om een ​​effectieve verbale en visuele uitleg te geven.

Belangrijkste Feiten & Cijfers

Type
Tijdsduur
3 uren
Voertaal
Engels
Instructievorm
Offline
Tarief

Wat ga je bereiken?

• Hetzelfde concept op meerdere begripsniveaus uitleggen
  • Effectieve visuele uitleg geven (namelijk presentatiedia's ontwerpen)

Doelgroep en vereiste voorkennis

Het MicroLab is bedoeld voor TA's en tutors die geïnteresseerd zijn om hun onderwijsvaardigheden verder te ontwikkelen.

Vorm en tijdsinvestering

Dit MicroLab heeft een gemengd karakter. Je start in de online Canvas-omgeving met ondersteunend materiaal. Ter voorbereiding wordt aan jou gevraagd om een ​​korte presentatie te maken waarin één concept op drie verschillende begripsniveaus wordt uitgelegd met behulp van presentatiedia's (ongeveer 3 uur totale voorbereidingstijd). Tijdens de fysieke workshop (3 uur) doorloop je een reeks oefeningen waarbij je leerprincipes toepast om een ​​eenvoudige uitleg te geven. Daarnaast geef je voorbereide uitleg en krijg je feedback van de trainer en de groep.

Verdien een Edubadge

Je sluit het MicroLab af met een Proof of Competence. Je kunt dan een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.

Aanmelden

Meld je aan voor dit MicroLab via het registratiesysteem. Werk je als docent bij Erasmus MC? Meld je dan aan door een e-mail te sturen naar training@risbo.eur.nl.

Deelnemers zeggen:

“Ik heb echt genoten van de training en hoe die was opgebouwd. De training was erg nuttig en voorzag in een aantal goede tips voor een powerpointpresentatie. "

"Ik waardeer het dat we onze uitleg op drie verschillende niveaus konden presenteren."

"Ik vond het heel leuk om te leren van de presentaties van de andere deelnemers en de feedback op hun presentaties."

Contact

Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem alsjeblieft contact op met Risbo.

Feiten & Cijfers

Tarief

Gratis voor EUR docenten

BTW
Niet van toepassing
Inschrijfdeadline

De deadline voor aanmelding is twee weken voordat het MicroLab plaatsvindt. Als aanmelden niet meer mogelijk is, neem dan contact op met training@risbo.eur.nl om te zien of er nog plekken over zijn.

Tijdsduur
3 uren