Jaap Cornelese

De enorme bezuinigingen van de huidige regering en de grote verschuivingen in de nationale en internationale maatschappelijke en politieke situatie vereisen dat de EUR zich aanpast aan een nieuwe realiteit. Ik streef ernaar om de EUR te helpen de noodzakelijke veranderingen te overzien en te implementeren, zodat de EUR in de toekomst een bruisende gemeenschap voor onderzoek en onderwijs blijft.

Jaap Cornelese, Professional Services

Staflid Universiteitsraad

Waarom wilde je lid worden van de Universiteitsraad?

Participatieve organen, zoals de Universiteitsraad, stellen zowel medewerkers als studenten in staat om toezicht te houden op het functioneren van de bestuursorganen aan de EUR, zodat de echte perspectieven van personeel en studenten in overweging worden genomen. Gezien mijn brede netwerk binnen het personeel van de EUR en mijn uitgebreide expertise, geloof ik dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan de bestuursorganen van de EUR om zich voor te bereiden op een onzekere toekomst en om met beide benen op de grond te blijven.

Op welke onderwerpen ga je je in het bijzonder richten?

Mijn focus zal liggen op de herziening van de strategische doelstellingen van de EUR, de budgettaire plannen van de EUR en de implicaties hiervan voor het academisch personeel en de studenten. De enorme bezuinigingen van de huidige regering en de grote verschuivingen in de nationale en internationale maatschappelijke en politieke situatie vereisen dat de EUR zich aanpast aan een nieuwe realiteit. Ik streef ernaar om de EUR te helpen de noodzakelijke veranderingen te overzien en te implementeren, zodat de EUR in de toekomst een bruisende gemeenschap voor onderzoek en onderwijs blijft.

Wat is volgens jou het belang van medezeggenschap?

Instanties hebben de neiging om 'self-fulfilling prophecies' te worden. Een budget wordt een doel op zich, in plaats van te worden erkend als wat het werkelijk is: een middel om een doel te bereiken. Probleemgestuurd onderwijs wordt de heilige graal, in plaats van simpelweg een methode voor onderwijs. Participatieve organen, die niet uit bestuurders bestaan, kunnen helpen door out-of-the-box vragen te stellen: ‘Hebben we dit nog steeds nodig?’, ‘Kunnen we het anders doen?’

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen