Aleid Fokkema over deel uitmaken van de Universiteitsraad

Aleid Fokkema

Aleid Fokkema

Staflid van de Universiteitsraad

Aleid Fokkema is universitair hoofddocent bij de afdeling Media en Communicatie bij Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC) en staflid in de Universiteitsraad (UC). Waarom heeft zij ervoor gekozen zich kandidaat te stellen voor de Universiteitsraad en hoe zijn haar ervaringen tot nu toe?

Waarom heb je ervoor gekozen jezelf kandidaat te stellen voor de Universiteitraad?

"Werken binnen een afdeling is geweldig, maar ik wilde er echt uit stappen en een beeld krijgen van het grotere geheel ."

Wat wilde je veranderen toen je begon als raadslid?

"Toen ik begon met vergoedingsregelingen voor leden van faculteitsraden en opleidingscommissies, zag ik dat het per faculteit erg verschilde. Het was mijn missie om dat te veranderen en over de hele linie een eerlijke vergoeding te hebben. Het heeft een jaar geduurd, maar het is ons gelukt om een regeling voor te stellen die door het College van Bestuur (CvB) is geaccepteerd en momenteel wordt voorgelegd aan de faculteiten."

Hoe zijn je ervaringen tot nu toe?

"Het is geweldig om met medewerkers en studenten van verschillende faculteiten te werken aan onderwerpen die variëren van duurzaamheid tot financiën, van welzijn en sociale veiligheid tot een onderwijsvisie."