Een activiteit om het energieniveau van een groep op te peppen. Studenten moeten raden naar een specifiek object in de achtergrond van elkaars online videobeeld.
- Doel van de activiteit
- Kennismaken met elkaar
- Wanneer
- Tijdens het lesmoment
- Waar
- Online
- Tijdsduur
- < 10 minuten
- Groepsgrootte
- Small
- Materialen
MS Teams, Zoom
Stappenplan
Stap 1
Vraag alle studenten om hun camera aan te zetten en alle virtuele achtergronden en effecten uit te zetten. Leg uit dat je een raadspel gaat spelen over objecten die zichtbaar zijn in de achtergrond van elkaars camerabeelden.
Stap 2
Start het spel door te zeggen "I spy something" en benoem één of twee kenmerken van het object. Laat de studenten raden om wiens video het gaat. Na één of twee raadpogingen, geef je nog een kenmerk of hint, net zolang tot de juiste video is geraden.
Stap 3
De student die het raadt, is aan de beurt en kiest het volgende object uit en zegt weer "I spy something" met een kenmerk, waarna studenten gaan raden.
Stap 4
Herhaal totdat iedereen geweest is, je geen tijd meer hebt, of het genoeg is geweest!
Tips
- Het succes van deze energizer hangt af van de kwaliteit van de achtergronden van alle camerabeelden. Als die heel slecht is, is dit geen geschikte energizer.
- Je kunt studenten vragen de camera van hun computer zo te draaien, dat er tenminste een paar objecten in de kamer zichtbaar zijn.
- Geef na het uitleggen van de activiteit de studenten de gelegenheid om hun achtergrond in orde te maken en zich toonbaar te maken mocht dat nodig zijn!
MS Teams, Zoom
Je vindt hier suggesties voor tools en materialen bij deze werkvorm. Het is vaak mogelijk om andere tools te gebruiken. Wend je tot het Learning & Innovation team van je faculteit over de beschikbaarheid en het toepassen van online en offline tools.