Gedeeld cursusaanbod bij andere universiteiten

Tien universiteiten werken samen aan professionele ontwikkeling voor onderwijs en leren
Five people around a table with their laptops

Wil je meer te weten komen over de nieuwste onderwijsontwikkelingen en tegelijkertijd leren van collega's van andere universiteiten? Dan is dit je kans om deel te nemen aan workshops en cursussen van verschillende grote universiteiten in Nederland. Bekijk het aanbod en meld je aan.

Als universitair onderwijzend personeel kun je jezelf ontwikkelen via een nationaal aanbod dat is samengesteld door tien Nederlandse universiteiten. Van Rotterdam tot Maastricht, van Amsterdam tot Groningen: op verschillende locaties en data zijn er in 2025 face-to-face bijeenkomsten, online cursussen, webinars en hybride evenementen. Hierdoor kun je je als universitair (onderwijzend) personeel verder verdiepen in actuele thema’s als innovatieve technologie, diversiteit en inclusie, toetsing, sustainable development goals of interdisciplinair onderwijs. De tien instellingen maken het mogelijk voor docenten om te kiezen uit een rijk, gevarieerd aanbod dat past bij de eigen ontwikkeling en belangstelling, zonder dat je aan een vaste locatie gebonden bent. 

Waar moet je aan voldoen om mee te doen?

  • Je bent werkzaam bij een van de aangesloten universiteiten (Open Universiteit, Radboud Universiteit Nijmegen, Maastricht University, Vrije Universiteit Amsterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam, Rijksuniversiteit Groningen, Universiteit Leiden, Tilburg University en Technische Universiteit Delft en Technische Universiteit Eindhoven).
  • In de meeste gevallen is het van meerwaarde wanneer je je Basiskwalificatie Onderwijs (BKO) hebt behaald.
  • Bepaalde onderdelen uit het gezamenlijke aanbod worden alleen in het Nederlands of Engels aangeboden. Voor deelname aan deze onderdelen is het vereist dat je de die taal machtig bent.

Het aanbod voor 2025 is bekend en wordt regelmatig geüpdatet. Hieronder vind je het aanbod van de aangesloten universiteiten. Klik hier voor het EUR-aanbod.

Heb je deelgenomen aan een cursus, workshop of webinar van een andere deelnemende universiteit? Dan horen we graag wat je ervan vond! Na afloop van het aanbod krijg je van ons een evaluatielink toegestuurd. 

Generatieve AI heeft een grote impact op hoe studenten leren en hoe hun toekomstige beroep eruit zal zien. Hoe ga je daarmee om in het onderwijs?

Leer in deze korte workshop voor docenten, opleidingsdirecteuren en coördinatoren over VU-CTL-aanbevelingen omtrent de inzet van generatieve AI in het onderwijs. Krijg waardevolle ideeën en handvatten over het effectief, maar vooral verantwoord, omgaan met het gebruik van generatieve AI in je programma of cursus.

Aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam
Datums en tijden: 6 februari 2025, 10:00 - 11:30; 8 mei 2025, 11:00 - 12:30
Taal: Nederlands, tenzij iemand Nederlands niet machtig is – dan Engels
Uitvoering: hybride
Kosten: gratis

In deze workshop duiken we samen in de wereld van educatieve video's en onderzoeken we wat deze video's nu echt van hoge kwaliteit maakt. We beginnen met een verkenning van de opvattingen van de deelnemers over wat een goede educatieve video kenmerkt. Aan de hand van voorbeelden brengen we kwaliteitscriteria in kaart.

Vervolgens introduceren we een theoretisch kader waarin deze criteria overzichtelijk worden gegroepeerd in vijf dimensies. Hiermee gaan de deelnemers zelf aan de slag: ze beoordelen hun eigen video's aan de hand van een checklist die deze vijf dimensies omvat.

Tijdens de gezamenlijke bespreking van de video’s voegen de presentatoren een extra laag aan het theoretisch kader toe wat antwoord kan bieden op de vraag waarom mensen hetzelfde product soms heel anders beoordelen in termen van kwaliteit. 

We sluiten de workshop af met prikkelende vragen die je mee naar huis neemt, zodat je na afloop nog verder kunt nadenken over hoe je de kwaliteit van educatieve video's kunt blijven verbeteren.

Aangeboden door: Open Universiteit
Datums en tijden: Op aanvraag. Vanaf 6 inschrijvingen nemen we contact op met de deelnemers om een moment te plannen. Duur workshop: 90 minuten.
Taal: Nederlands en Engels zijn allebei mogelijk
Uitvoering: Online / Face2Face 
Kosten: gratis
Meer informatie: Deelnemers nemen een eigen laptop mee.

Hoe zie jij jezelf tijdens een supervisie proces: ben jij een delegator, expert, coach of misschien kritische vriend? Ben je opzoek naar tools om jouw studenten nog beter te begeleiden in het uitdagende scriptie proces?

Als begeleider speel je een sleutelrol in het succes van studenten. Deze cursus bied je de tools en strategieën om je supervisievaardigheden te verbeteren en effectief mentorschap te bieden. Leer meer over verschillende begeleidingsrollen, veelvoorkomende uitdagingen en hoe je waardevolle feedback geeft aan je student. Start nu en leer in deze korte module hoe je je begeleidingsvaardigheden naar een hoger niveau tilt.

Aangeboden door: Universiteit Leiden
Datums en tijden: Elk moment te starten (zelfstandig)
Taal: Zowel beschikbaar in het Nederlands als in het Engels
Uitvoering: Online
Kosten: Gratis

Tilburg.ai is een initiatief van Tilburg University om AI op een verantwoorde manier te integreren in het onderwijs. Je vindt hier een verscheidenheid aan handige tutorials over AI-technologie voor het hoger onderwijs.

Enkele voorbeelden:

  • AI Tool Advisor: Ontdek welke AI-tools beschikbaar zijn om je te ondersteunen.
  • Prompt Engineering Cursus: Leer hoe je kunt communiceren of "praten" met AI-modellen, met name ChatGPT.
  • Hoe GenAI je onderwijs kan beïnvloeden: Leer hoe je GenAI op een verantwoorde manier kunt gebruiken en ontdek de mogelijke impact op jouw onderwijs.

Aangeboden door: Tilburg University
Datums en tijden: Doorlopend
Taal: Engels
Uitvoering: Online
Kosten: Gratis

Blijf op de hoogte van de nieuwste AI-ontwikkelingen in het onderwijs met een overzicht van nieuwe tools, trends en doorbraken die leren en lesgeven transformeren.

Omdat AI-technologie zich in een ongekend tempo ontwikkelt, kan het een uitdaging zijn om geïnformeerd te blijven. Elke week brengt nieuwe modellen, functies en mogelijkheden die de onderwijspraktijken en -resultaten kunnen veranderen. In deze sessie bieden we een overzicht van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van AI, met een focus op tools, trends en doorbraken die invloed hebben op het onderwijs. Doe mee om op de hoogte te blijven van hoe deze ontwikkelingen leerervaringen kunnen verbeteren, docenten kunnen ondersteunen en de toekomst van het onderwijs kunnen vormgeven.

Aangeboden door: Tilburg University
Datums en tijden: 3 april, 14:30-16:00 uur
Taal: Engels
Uitvoering: Online (via Microsoft Teams, de link wordt enkele dagen voor de sessie gedeeld)
Kosten: Aan deelname zijn geen kosten verbonden. Wel verzoeken we je om je, na inschrijving, ook echt aanwezig te zijn.
Meer informatie: Er is geen voorbereiding nodig, maar zorg dat je toegang hebt tot ChatGPT (een gratis account is voldoende).

In deze module leer je:

  • Begrijpen wat generatieve AI is
  • Kansen en beperkingen van generatieve AI
  • Maak uzelf vertrouwd met de do's en don'ts bij het gebruik van generatieve AI

Aangeboden door: Universiteit Maastricht
Datums en tijden: Elk moment te starten (zelfstandig)
Taal: Engels
Uitvoering: Online mini module
Kosten: Gratis

Na het afronden van deze module ga je:

  • Weet wat prompt engineering is.
  • Begrijp hoe je een goede prompt formuleert.
  • De mogelijkheid hebben om bestaande prompts te evalueren.

Aangeboden door: Universiteit Maastricht
Datums en tijden: Elk moment te starten (zelfstandig)
Taal: Engels
Uitvoering: Online mini module
Kosten: Gratis

Leer Nederlands (de basis). De cursus duurt drie weken en helpt je om:

  • Jezelf voor te stellen aan andere studenten en ze te leren kennen;
  • Te praten over je familie, vrienden, werk en studie;
  • Het leven in Nederland te ervaren.

Spreek, schrijf en versta Nederlands

Tijdens de cursus leer je Nederlandse uitdrukkingen, begroetingen, woordenschat, getallen, spelling en grammatica. Aan het einde van de cursus zul je in staat zijn om bekende woorden en zinnen over jezelf en je gezin te herkennen. Je leert om eenvoudige zinnen te gebruiken om te beschrijven waar je woont en te praten over de mensen die je kent. Ten slotte kun je korte teksten schrijven, zoals een e-mail, of formulieren invullen met persoonlijke gegevens. De nadruk ligt op receptieve vaardigheden zoals lezen en luisteren.

Deze cursus is beoordeeld als één van de beste online cursussen aller tijden door online cursusaggregator Class Central.

Aangeboden door: Rijksuniversiteit Groningen
Datums en tijden: Je kunt op elk moment beginnen (zelfstandig)
Taal: Engels
Uitvoering: Online (MOOC)
Kosten: gratis (afronden binnen drie weken, geen certificaat) of €75 voor deelnemers die een certificaat willen of langer dan drie weken willen studeren.

Het doel van deze cursus is om je inzicht te geven in hoe de wereld in elkaar zit voor iemand die autistisch is, en welke uitwerkingen dat heeft op het onderwijs. Daarmee ontwikkel je het vermogen om je in te leven in autistische studenten. De cursus geeft richtlijnen voor het autisme-inclusief maken van onderwijs, met concrete voorbeelden van hoe je die richtlijnen kunt toepassen. De richtlijnen worden begrijpelijk doordat je eerst inzicht in autisme hebt gekregen.

Aangeboden door: Open Universiteit
Datums en tijden: Op elk moment te beginnen en zelfstandig te doorlopen.
Taal: Nederlands
Uitvoering: online
Kosten: gratis

Wil je bestaande hoorcolleges updaten of een heel nieuw college opzetten? Wil je weten wat ál jouw studenten nodig hebben om de collegestof te begrijpen? Volg de online module Toegankelijke hoorcolleges in drie stappen om te bepalen hoe je jouw college(s) kan laten aansluiten bij de neurodiverse groep studenten in jouw cursus.

Aangeboden door: Universiteit Leiden
Datums en tijden: Elk moment te starten (zelfstandig)
Taal: Zowel beschikbaar in het Nederlands als in het Engels
Uitvoering: Online
Kosten: Gratis

Doe mee aan een of meer van de vijf modules van het EQUiiP programma voor professionele ontwikkeling. 

De modules worden georganiseerd in een interactieve workshopvorm waarin deelnemers worden uitgenodigd om hun onderwijspraktijk in te brengen en te delen. Je kunt je inschrijven voor één of meer modules, die je in willekeurige volgorde kunt volgen. Er is een optie om een Proof of Competence-certificaat te behalen als er meer modules worden gevolgd. Het doelpubliek voor deze sessies zijn docenten en onderwijsontwikkelaars die geïnteresseerd zijn in het uitbreiden van hun inclusieve (onderwijs)praktijken in diverse settings (bijv. etniciteit, eerstegeneratiestudent, neurodiversiteit, etc.). 

Aangeboden door: Rijskuniversiteit Grongingen
Datums en tijden: 
- Module 'Dynamiek in groepswerk', 25 maart 2025, 09:00 - 12:00
- Module 'De rol van taal in de klas', 25 april 2025, 09:00 - 12:00
- Module 'Inclusief beoordelen': 19 mei 2025, 09:00 -12:00
Taal: Engels
Uitvoering: Op de campus (Groningen City Center) 
Kosten: Gratis

In deze workshop leer je de essentiële vaardigheden en strategieën die nodig zijn om door culturele diversiteit in de klas te navigeren en de betrokkenheid, samenwerking en leerresultaten van studenten te verbeteren.
Je leert:

  • Communiceren zonder oordeel of stereotypen en een respectvolle en inclusieve leeromgeving bevorderen.
  • Inzicht in je eigen communicatiestijlen krijgen en hoe deze kunnen worden waargenomen door mensen met verschillende culturele achtergronden.
  • Verbale en non-verbale signalen interpreteren en je communicatiestijl aan de culturele context aan te passen.
  • Analiseren van complexe interculturele situaties in de klas en implementeren van praktische oplossingen om inclusiviteit te bevorderen en misverstanden te verminderen.

Aangeboden door: TU Delft
Datums en tijden: Deze workshop heeft drie sessies:
- Sessie 1: 14 March 2025, 9:30 – 12:30
- Sessie 2: 21 March 2025, 9:30 – 12:30
- Sessie 3: 28 March 2025, 9:30 – 12:30
Taal: Engels
Uitvoering: TU Delft Teaching Lab
Kosten: Gratis
Meer informatie: TLS Opleidingsportaal (als je een Ned-ID voor personeel hebt) of stuur een e-mail naar Teaching-Support@tudelft.nl.

Tijdens deze sessie richten we ons op een onderwerp dat steeds belangrijker wordt in inclusieve colleges: het discussiëren over gevoelige onderwerpen en het begeleiden van 'intense momenten' als een discussie fel of emotioneel wordt.  

Het bespreken van gevoelige en controversiële onderwerpen brengt uitdagingen met zich mee, maar biedt ook onschatbare mogelijkheden voor studenten om kritische denkvaardigheden, empathie, interculturele vaardigheden en een dieper begrip van complexe wereldwijde kwesties te ontwikkelen. Deze sessie is bedoeld om het bewustzijn over het onderwerp te vergroten, praktische hulpmiddelen te bieden om docenten te helpen bij de begeleiding van  gevoelige discussies en de mogelijkheid te bieden om ideeën, zorgen en goede praktijken met elkaar uit te wisselen.

Aangeboden door: Tilburg University
Datums en tijden: 20 mei 2025, 14.00-15.30 uur
Taal: Engels
Uitvoering: Online (Via Microsoft Teams, de link wordt enkele dagen voor de sessie gedeeld)
Kosten: Aan deelname zijn geen kosten verbonden. Wel verzoeken we je om je, na inschrijving, ook echt aanwezig te zijn. 

In deze MOOC werk je aan je eigen beoordelingsproducten via opdrachten. Zo maak je bijvoorbeeld een toetsplan voor je eigen cursus. Daarnaast word je onderdeel van een wereldwijde learning community van docenten in het hoger onderwijs.

Deze MOOC biedt instructievideo’s, interviews met experts en met docenten, animaties en checklists. In aanvulling hierop vind je in de MOOC oefeningen, toetsopdrachten en discussies. 

Aangeboden door: Erasmus Universiteit Rotterdam
Datums en tijden: Om de 8 weken is het mogelijk om aan te melden en te starten met de MOOC.
Taal: Engels
Uitvoering: Online (MOOC)
Kosten: gratis

Deze workshop is bedoeld voor docenten die hun nakijkproces willen stroomlijnen. Dit kan met name interessant zijn voor docenten van cursussen die te maken hebben met strakkere beoordelingstijdlijnen vanwege de academische kalenderstructuur.

Tijdens deze hands-on workshop gaan we dieper in op praktische strategieën voor zowel korte- als langetermijnverkorting van de beoordelingstijd. Als deelnemer ga je betekenisvolle gesprekken aan met collega's van verschillende afdelingen binnen de TU, mogelijk ook met andere universiteiten. Samen verken je kansen en wissel je best practices uit in een kleine groep. Een leerontwikkelaar deelt inzichten en tips om de efficiëntie van je beoordeling te verbeteren, en mogelijkheden om je cursusbeoordeling te verfijnen.

Deze workshop heet deelnemers van alle faculteiten en andere universiteiten van harte welkom. Om zinvolle discussies te garanderen, raden we aan om een casus mee te nemen.

Aangeboden door: TU Delft
Datums en tijden: Op aanvraag
Taal: Engels
Uitvoering: Tu Delft Teaching Lab
Kosten: Gratis

In deze workshop verken je de voor- en nadelen van rubrics. Je wisselt tips uit om ervoor te zorgen dat de beoordeling eerlijk, efficiënt, transparant en objectief is waarmee je het leren van je studenten stimuleert. 

Tijdens deze workshop ontdek je de voordelen en uitdagingen die gepaard gaan met het gebruik van rubrics voor assessment. 

De belangrijkste leeruitkomsten van de workshop zijn:

  • Inzicht in de impact van rubrics op de beoordeling en feedback van studentenwerk.
  • Afstemmen van rubrics op de leerdoelen en instructies van je cursus.
  • Inzicht verwerven in het omzetten van rubric assessments naar eindcijfers.

Tijdens de workshop is er tijd om ervaringen, beoordelingstools en uitdagingen te delen, allemaal met als doel je cursusbeoordelingsgids te verbeteren en te verfijnen.

Aangeboden door: TU Delft
Datums en tijden: Op aanvraag
Taal: Engels
Uitvoering: Tu Delft Teaching Lab
Kosten: gratis

Open Educational Resources (OER) zijn onderwijs- en leermaterialen die gratis toegang, gebruik, aanpassing en herdistributie door anderen mogelijk maken zonder of met beperkingen. Ze maken innovatieve onderwijsmethoden mogelijk en vergroten de samenwerking, toegankelijkheid en kennisverspreiding. Docenten kunnen hun eigen open leermaterialen aanpassen en publiceren, waardoor ze beter voldoen aan de behoeften van hun studenten.

Aangeboden door: TU Delft
Datums en tijden: Op aanvraag
Taal: Engels
Uitvoering: Tu Delft Teaching Lab
Kosten: gratis

In deze workshop krijg je begeleiding over hoe je je onderwijs kunt verbeteren door gebruik te maken van storytelling, video’s, interviews en andere technieken uit de tv-industrie. Of het onderwijs nu online of face-to-face wordt gegeven, studenten leren beter in een stimulerende omgeving. Het is de verantwoordelijkheid van de docent om die omgeving te creëren met hun presentatie, de inhoud van de cursus en de positieve energie die ze overbrengen op hun publiek.

Al dit kan worden bereikt met eenvoudig aan te leren technieken uit de tv-industrie. Onderwijzen en leren kan veel leuker zijn – als je weet hoe! Tv-producent en mediatrainer Julian Dismore introduceert verschillende manieren om je colleges en lesmateriaal boeiender te maken, terwijl de academische standaard behouden blijft. Oefeningen, discussies en rollenspellen helpen je om je aanpak te verfijnen.

Aangeboden door: Universiteit Maastricht
Datum en tijd: 3 april 2025, 13:30 – 16:00
Trainer: Julian Dismore
Taal: Engels
Uitvoering: Online 
Kosten: Gratis

Centraal in deze workshop staat het succesvol begeleiden van (individuele) studenten. Een bijzonder aspect hierbij is de rol van de online begeleider. Veel docenten onderhouden immers op afstand contact met studenten: via telefoongesprekken, e-mail en zoom of tijdens virtuele klassen.

Tijdens de bijeenkomst behandelen we enkele theoretische aspecten en oefenen we met fundamentele omgangs- en gesprekstechnieken, feedbackregels in rollenspelen en discussies over bronnen en videoclips. Daarbij zoeken we zo veel mogelijk aansluiting bij situaties in de eigen praktijk. Centraal staat steeds dat ieder zo effectief mogelijk zijn sterke kanten voor (online) individuele begeleiding optimaliseert. 

Aangeboden door: Open Universiteit
Datum en tijd: Op aanvraag. Vanaf 4 inschrijvingen nemen we contact op met de deelnemers om een moment te plannen. 
Taal: Nederlands en Engels zijn allebei mogelijk
Uitvoering: Online /Face2Face
Kosten: Gratis

Heb je ooit overwogen om een online (leer) community te bouwen voor studenten, docenten of collega's? Het creëren van een levendige community vereist doordachte planning en een paar belangrijke overwegingen. Deze cursus biedt de basis die je nodig hebt om niet alleen een online community op te zetten, maar deze ook te transformeren in een dynamische en interessante hub voor samenwerking en delen. Tijdens de cursus verken je essentiële aspecten van het opbouwen van een community, waaronder belangrijke ontwerpprincipes, strategieën voor gedragsmanagement en de belangrijkste factoren waarmee je rekening moet houden bij het opzetten van een succesvolle community. 

Aangeboden door: Universiteit Leiden
Datum en tijd: Elk moment te starten (zelfstandig)
Taal: Engels
Uitvoering: Online (zelfstudie)
Kosten: Gratis

Deze cursus richt zich in de eerste plaats op het ondersteunen van zowel beginnende als meer ervaren doctoraatsbegeleiders in hun belangrijke en uitdagende rol. De cursus kan ook relevant zijn voor beleidsmakers en trainers binnen wetenschappelijke instellingen. 

Aan het einde van de cursus ben je in staat om: 

  • De belangrijkste momenten en fasen in het promotietraject te identificeren; 
  • Je eigen rol en gedeelde verantwoordelijkheid als promotor te beoordelen;
  • Te experimenteren met tools en methodes om de effectiviteit van doctoraatsbegeleiding te verbeteren;
  • Effectieve interactietechnieken toe te passen in gesprekken met de promovendus;
  • Om te gaan met verwachtingen en het formuleren van doelen te verbeteren;
  • Te reflecteren op je professionele ontwikkeling als doctoraatsbegeleider in de academische context;
  • Bewustzijn te tonen van je eigen waarden, kwaliteiten en valkuilen; evenals bewustzijn over het zijn van een rolmodel voor je doctoraatsstudenten. 

Aangeboden door: Rijksuniversiteit Groningen
Data en tijden: Je kunt op elk moment beginnen (zelfstandig). 
Taal: Engels
Uitvoering: MOOC (online)
Kosten: Gratis 

Studentengroepen worden steeds groter, wat het lastiger maakt om studenten actief te betrekken bij het leren.

In deze short ontdek je effectieve activerende werkvormen voor grote groepen én slimme manieren om tijd te besparen bij het geven van feedback en het nakijken van opdrachten.

Aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam
Datum en tijd: 8 april 2025, 11:00-12:30; 24 juni 2025, 11:00-12:30
Taal: Nederlands, tenzij iemand Nederlands niet machtig is – dan Engels
Uitvoering: Hybride
Kosten: gratis
 

Reflectie is een essentiële vaardigheid voor alle universiteitsstudenten en speelt een cruciale rol in hun academische ontwikkeling. Maar hoe laat je studenten reflecteren en wat is jouw rol als docent in dit proces? Je studenten leren reflecteren is niet iets dat 'zomaar' gebeurt. Het vereist specifieke kennis, vaardigheden en lesmethoden, die in deze training aan bod komen. 

Deze cursus is bedoeld voor docenten die zich willen verdiepen in de kunst van het reflectieonderwijs. Het is een aanvulling op de Basiskwalificatie onderwijs (BKO) en ideaal voor docenten die hun vermogen om reflectieve vaardigheden aan te moedigen en te onderwijzen willen vergroten. 

Wat u zult leren?

  • Kennis: leer meer over onderwijstheorieën en modellen over reflectie om je een stevige basis te geven.
  • Praktische hulpmiddelen voor reflectief lesgeven: Leer hoe je leeractiviteiten ontwerpt binnen je eigen cursus die studenten uitnodigen om te reflecteren.
  • Vaardigheden om reflectie aan te moedigen: Doe expertise op om zinvolle reflectie aan te moedigen tijdens je onderwijs, zoals door het gebruik van non-verbale communicatie of het begeleiden van reflectieve discussies.
  • Professionele ontwikkeling: Deze cursus rust je niet alleen uit om les te geven in reflectie, maar draagt ook bij aan je eigen groei als 'reflective practitioner', met als doel de effectiviteit in de klas te verbeteren.

Aangeboden door: Rijksuniversiteit Groningen
Datum en tijd: 
- Workshop 1: dinsdag 15 april 2025 (9.00-12.30 uur)
- Workshop 2: dinsdag 6 mei 2025 (9.00-12.30 uur)
- Workshop 3: Dinsdag 20 mei 2025 (9.00-12.30 uur)
- Workshop 4: Dinsdag 3 juni 2025 (9.00-12.30 uur) 
Je moet bij minstens 3 workshops aanwezig zijn.
Taal: Engels
Uitvoering: Op de campus
Kosten: Gratis 

In onze snel veranderende samenleving, waarin onzekerheid en verandering de norm zijn, is de vraag relevanter dan ooit: hoe en waarvoor leiden we onze jongeren op? Sta jij wel eens stil bij de toekomst en groei van ons onderwijs en van onze studenten? Sta stil, reflecteer en durf vooruit te kijken. Het is tijd om te groeien!

Aangeboden door: Radboud Universiteit
Datum en tijd: 1 en 2 april 2025
Taal: Nederlands en Engels (afhankelijk van welke workshop)
Uitvoering: Op de campus in Nijmegen
Kosten: Gratis (externe gasten betalen eenmalig 25 euro administratiekosten). 
Meer informatie: Check de website voor het volledige programma: The Education Days | Radboud University

De VU Onderwijsdag op 6 maart 2025 staat geheel in het teken van 'Imagination in Education'. Het wordt een dag vol inspiratie, ontmoeting en nieuwe perspectieven, waarin verbeeldingskracht centraal staat.

Samen verkennen we hoe we als onderwijsgemeenschap onze dromen en ideeën kunnen inzetten om de uitdagingen van morgen aan te gaan. Use your imagination, dream big!

Inspirerende opening en keynote

We starten de dag met een plenaire bijeenkomst waarin we verbeelding in het onderwijs op een creatieve manier laten resoneren door verschillende sprekers.

Workshops en interactieve sessies

Naast de keynote kun je kiezen uit verschillende workshops en interactieve sessies, en gaan we in gesprek over actuele thema’s die spelen op de VU. Laat je inspireren, deel jouw inzichten en ontdek nieuwe perspectieven die je direct kunt toepassen in jouw onderwijspraktijk.

Aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam
Datum en tijd: 6 maart 2025
Taal: Nederlands 
Uitvoering: Op de campus
Kosten: Gratis 

Cursusaanbod Erasmus Universiteit Rotterdam

Onderstaande MicroLabs zijn vanuit EUR opengesteld voor de aangesloten universiteiten. Als EUR-docent kun je je aanmelden via het aanmeldsysteem. Geen EUR-docent? Meld je dan aan via het vooraanmeldformulier. 

Projectteam
Het projectteam, v.l.n.r.: Jaap Mulder, Joasia van Kooten, Tanisha Bachasing, Nathalie Veenendaal, Elisabeth Bilo, Silvester Draaijer, Marlies Venhuizen-ter Beek; onder: Donna Carroll, Natascha Heeroma

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen