Zij haalde 470 euro op voor de Erasmus Charity Run. Aanmelden kan nog!

Je kunt je nog steeds aanmelden voor de Erasmus Charity Run op 7 april. Loop mee: met een vierde (10,5 km) of de hele Rotterdamse marathon (42,195 km) voor het goede doel. De Charity Run zamelt dit jaar geld in om te zorgen dat studenten uit andere delen van de wereld die het anders niet kunnen betalen, hier kunnen studeren. Deelneemster Gerda de Rave heeft al 470 euro opgehaald: "Ik heb trouwe sponsors, en ook nieuwe mensen, die allemaal het Scholarship Fund willen steunen."

Gerda de Rave is secretaresse bij EHERO, het Erasmus Happiness Economics Research Organisation. Ze gaat op 7 april 2019 een vierde marathon lopen, 10,55 km. De Rave heeft al 470 euro opgehaald. Nog meer dan vorig jaar: toen was het 450 euro.

Hoe is het je gelukt om zo’n groot bedrag op te halen?
Ik steun ook altijd mijn kennissen en vrienden die sporten voor goede doelen. Sommige vrienden lopen al jaren de Roparun, daar gaat mijn steun naartoe. Andere vrienden spinnen voor Kika. Een vriendin is pasgeleden naar Lesbos gegaan, om mensen in de kampen een iets gelukkiger verblijf te geven. We helpen elkaar over en weer, en we steunen hiermee de doelen die we belangrijk vinden."

Waarom vind je het leuk om op deze manier mee te doen aan de Rotterdamse marathon?
"Na mijn voetbal- en tenniscarrière loop ik al vele jaren de prestatieloop in Rotterdam. Ik denk dat ik het al dertig keer heb gelopen in Rotterdam. Mijn vriend loopt dit jaar voor de vierentwintigste keer de gehele marathon. Sinds de universiteit de Charity Run organiseert, loop ik voor dit goede doel. Het is  heel leuk om onderweg de Erasmus-shirts in grote getale te zien."

"Het is  heel leuk om onderweg de Erasmus-shirts in grote getale te zien."

Gerda de Rave, Charity Run-loper

Hoe bereid je je voor op 7 april?
"Ik ren al jaren drie tot vier keer per week mijn rondje. Dat rondje is altijd tussen de 9 en 11 kilometer. Dus mijn conditie is wel aanwezig. Persoonlijk houd ik geen rekening met voeding van tevoren maar mijn vriend wil altijd pannenkoeken eten op de vooravond voor de marathon, dan eet ik natuurlijk pannenkoeken mee."

Heb je jezelf een doel gesteld?
"Ik hoop dit jaar 500 euro op te halen, maar met het bedrag dat er nu staat ben ik al blij. Mijn gedroomde tijd wordt steeds moeilijker, omdat ik toch een dagje ouder word. Ik hoop in minder dan een uur op de Coolsingel terug te zijn.
Wat me gelukkig maakt op de dag zelf, is het moment dat iedereen weer gezond de finish heeft gepasseerd. Na mijn eigen loop, wacht ik op vrienden die de hele marathon lopen. Dat is altijd spannend. Daarna gaan we nagenieten met bier en bitterballen op het Stadhuisplein."

Door mee te doen aan de Erasmus Charity Run maak je het mogelijk voor studenten uit de hele wereld om te komen studeren aan de Erasmus University Rotterdam via scholarships.

Meld je snel aan!