Zes studenten naar het Clinton Global Initiative

Dit jaar neemt de Erasmus Universiteit Rotterdam als eerste Nederlandse universiteit deel aan het Clinton Global Initiative University Network. De Clinton organisatie selecteerde drie projecten: Waste-d Jobs van Xander Kanon, OrganoBike van Elias Kock, Lilith van der Hulst en  Tonie van der Giessen en Healthy Munchies van Kata Keresztesi and Ania Piotrowicz. De Rotterdamse studenten gaan begin april naar de University of California, Berkeley.

Met zijn project Waste-d Jobs wil Xander Kanon plastic afval gaan opruimen in Liberia, Elias Kock, Lilith van der Hulst en Tonie van der Giessen willen met OrganoBike mensen die moeilijk aan de slag komen helpen om ecologische groente en fruit te bezorgen met een bakfiets en met Healthy Munchies gaan Kata Keresztesi en Ania Piotrowicz een restaurant opzetten waar ingrediënten over de THT datum worden verwerkt.

Oplossingen over de hele wereld
Aan de bijeenkomst van het GGI U doen ruim honderd universiteiten mee. Studenten, vertegenwoordigers van universiteiten, deskundigen en beroemdheden komen samen om te discussiëren en innovatieve oplossingen te ontwikkelen voor dringende wereldwijde uitdagingen. Studenten maken hun eigen actieplan om problemen aan te pakken op de campus, in lokale gemeenschappen, of over de hele wereld.

Voorbereiding
Het Erasmus Sustainability Hub en het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE) bereidden de bijdrage van de EUR-studenten voor. Ze werden getraind in het ‘ECE Get Started Programme’, een programma van tien weken dat ambitieuze nieuwe start-ups ondersteunt.