Wetenschapscafé: diversiteit op de Erasmus Universiteit

Het Wetenschapscafé op maandag 27 juni 2016 staat in het teken van diversiteit op de Erasmus Universiteit Rotterdam. Spreker is Hanneke Takkenberg, Chief Diversity Officer van de universiteit.

Waarom is diversiteit zo belangrijk in de wetenschap? En: hoe kan het zijn dat terwijl diversiteit zo belangrijk is, de meerderheid van de leidinggevenden in de universiteit mannen van middelbare leeftijd zijn? Wat is de rol van ‘inclusiviteit’? En tot slot: hoe kunnen we excellentie bereiken door het combineren van diversiteit en integratie?

Op deze vragen gaat prof.dr. Hanneke Takkenberg (Erasmus MC) in tijdens het Wetenschapscafé op 27 juni. Ze werd vorig jaar benoemd tot Chief Diversity Officer. Het voertaal tijdens het Wetenschapscafé is deze keer in het Engels.