Wat drijft de toekomstige bankier?

In 2016 viert Economisch Statistische Berichten (ESB) zijn 100ste verjaardag. Om dit hoogtepunt te markeren zal ESB terugkeren naar zijn roots in Rotterdam door het ESB Centennial Congress te organiseren op 21 januari 2016 in het Auditorium van Erasmus Universiteit Rotterdam.

Het congres bestaat uit twee lezingen en een paneldiscussie over 'Prikkels in de financiële sector'. De keynote sprekers zijn Harvard University professor Larry Summers die zal spreken over de 'Macro prikkels in finance' en Martin Hellwig, professor aan de Universiteit van Bonn, met een lezing over 'Meso en micro prikkels'. Deze lezingen zullen gevolgd worden door een paneldiscussie die de zojuist genoemde onderwerpen over prikkels in de financiële sector zal behandelen. Naast Martin Hellwig zijn de deelnemers in deze discussie Michiel Bijlsma (Centraal Planbureau), Jeroen Kremers (Bunq.com), Henriëtte Prast (professor aan de Universiteit van Tilburg) en Sweder van Wijnbergen (professor aan de Universiteit van Amsterdam).

De ESB Centennial Congress is een co-productie van de ESB en de Economische Faculteitsvereniging Rotterdam (EFR).