Verhalen uit de circulaire voorbeeldstad - ben jij onze nieuwe circulaire correspondent?

BlueCity x DIT platform zoekt studentcorrespondenten

Wij zoeken (student)correspondenten die verslag willen doen van de evenementen van BlueCity en het Design Impact Transition (DIT) platform in Rotterdam. Vind jij duurzaamheid en circulariteit interessant? En wil jij verhalen uit de circulaire voorbeeldstad BlueCity overbrengen naar een breder publiek? Dan zoeken wij jou!

BlueCity is de circulaire voorbeeldstad in het midden van Rotterdam, waar doeners samenkomen die willen werken aan de circulaire economie. BlueCity en het DIT platform (Erasmus Universiteit) slaan de handen ineen om te zorgen dat de verhalen uit de praktijk hun weg vinden naar de academische wereld. Zo willen we meer begrip kweken van wat die transitie nu inhoudt en zo hopelijk zorgen voor versnelling richting een circulaire samenleving.

BlueCity en DIT organiseren regelmatig evenementen over duurzaamheid en circulaire economie. We zijn op zoek naar correspondenten die bij een aantal evenementen aanwezig willen zijn en er daarna een blog over willen publiceren op onze websites. Zo kunnen wij meer mensen bereiken met onze duurzame boodschap, terwijl jij journalistieke ervaring opdoet en toegang krijgt tot het netwerk van circulaire ondernemers van BlueCity.

Wat houdt het in?

• Je bent correspondent voor een half of een heel jaar (afhankelijk van je beschikbaarheid)
  • Je bezoekt minimaal 3 evenementen en schrijft dus 3 blogposts. Daarnaast redigeer je (samen met je collega’s) de artikelen van andere correspondenten.
  • Je werkt in een team van correspondenten en redigeert elkaars stukken
  • Je zorgt, in overleg met BlueCity en DIT, dat jouw stukken op tijd worden gepubliceerd

Wat zoeken we in jou?

• Nieuwsgierige en leergierige instelling
  • Affiniteit met duurzaamheid, circulaire economie en transities
  • Een vlotte pen
  • Goede beheersing van Nederlands of Engels (de voertaal op evenementen is deels Nederlands, deels Engels)
  • Je studeert aan de Erasmus Universiteit

Wat krijg je van ons?

• Een press pass waarmee je events van BlueCity gratis kan bezoeken
  • Toegang tot het BlueCity netwerk en mogelijkheid om in contact te komen met circulaire ondernemers en pioniers
  • Jouw stukken gedeeld op de websites van BlueCity en DIT

Lijkt dit je wat?

Je kan je aanmelden door een e-mail te sturen met een korte motivatie (max. 500 woorden) naar dit@eur.nl. Deadline voor aanmeldingen is 14 april, 12:00. Vragen over het correspondentschap? Stuur een berichtje naar mayte.beekman@eur.nl.

Het Design Impact Transition (DIT) platform is een plek voor transdisciplinair en transformatief academisch werk aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. DIT brengt academici, studenten, niet-academisch personeel en stakeholders samen rond complexe en hardnekkige maatschappelijke uitdagingen. Samen wil DIT zo radicaal nieuwe manieren van onderzoek, onderwijs en engagement voor een rechtvaardige en duurzame toekomst mogelijk maken.

BlueCity is de plek in Rotterdam waar de pioniers van de circulaire economie zich verzamelen. Hier kunnen ondernemende geesten elkaar ontmoeten en concreet handelingsperspectief ontwikkelen, of het nu gaat om het vergroten van je impact, zero waste leven of het ontwikkelen van een future proof materiaal.