Eervolle tweede plaats voor economiestudenten in de internationale CFA Institute Research Challenge

Skyscrapers from frogview
Wiard Briggeman, Miquel Franquesa Gomez, Christopher Axel Himawan, Raman K. and Svetlana Menshchikova standing next to each to other holding a cheque of 500 euros.
Judith Cappon Photography

Studenten van Erasmus School of Economics zijn met succes de strijd aangegaan in de finale van de CFA Institute Research Challenge – Benelux.

Tijdens de finale op de Amsterdamse beurs Euronext op 20 februari 2023 lieten Wiard Briggeman, Miquel Franquesa Gomez, Christopher Axel Himawan, Raman K. en Svetlana Menshchikova indrukwekkende bedrijfswaardering en presentatievaardigheden zien.

Equity research rapport over PostNL

Met hun equity research rapport over PostNL behaalden ze een eervolle tweede plaats, vlak achter het studententeam van de HEC-Management School van de Universiteit van Luik.

Esad Smajlbegovic smiling with a closed smile at the camera
Esad Smajlbegovic
Erasmus School of Economics

'Ik feliciteer Wiard, Miquel, Axel, Raman en Svetlana met de geweldige prestatie en de mooie 2e plaats!'

Esad Smajlbegovic, universitair hoofddocent Finance aan Erasmus School of Economics en adviseur van het studententeam van de faculteit, is enorm trots: 'Erasmus School of Economics doet pas drie jaar mee en voor het eerst wist ons team zich voor de Beneluxfinale te kwalificeren.

Ik feliciteer Wiard, Miquel, Axel, Raman en Svetlana met de geweldige prestatie en de mooie 2e plaats! Ook spreek ik mijn dank uit aan Alex Morozov en Heleen de Vlaam, de organisatoren van de CFA Research Challenge – Benelux, evenals aan mentor Sjoerd Rozing voor zijn fantastische ondersteuning en advies.'

Axel HImawan dressed in a suit and tie smiling at the camera

‘Ik heb veel praktijkervaring op kunnen doen ter voorbereiding op mijn toekomstige carrière in de financiële wereld’

Axel Himawan zegt over zijn deelname aan de finale: 'Door de ontmoeting met het managementteam van PostNL en de presentatie van ons werk ten overstaande van experts op het gebied van aandelenonderzoek, heb ik veel praktische ervaring op kunnen doen ter voorbereiding op mijn toekomstige carrière in de financiële wereld. Het is een eer voor mij om Erasmus School of Economics te vertegenwoordigen in zo'n prestigieuze competitie!'

Axel Himawan, student Erasmus School of Economics

Teamlid Miquel Franquesa voegt toe: ‘Ik denk dat deze wedstrijd me een geweldige kans heeft gegeven om zeer ervaren mensen op financieel gebied te ontmoeten en samen met andere studenten aan een project te werken dat echt lijkt op wat experts in de praktijk doen. Het is echt iets dat ik studenten aanraad om aan deel te nemen als ze geïnteresseerd zijn in het in de praktijk brengen van hun financiële kennis en het ontwikkelen van vele andere soft skills die belangrijk kunnen zijn voor onze toekomstige carrières.'

Over de CFA Institute Research Challenge

De CFA Institute Research Challenge is een competitie voor aandelenonderzoek tussen studententeams van 's werelds beste universitaire business en finance opleidingen. Het biedt de beste real-life ervaring voor groepen jonge talenten om een compleet onderzoeksrapport over een bedrijf te maken en te concurreren met andere (internationale) teams! Ethiek, onderwijs en professionele uitmuntendheid vormen de kern van de wedstrijd en het biedt deelnemers de mogelijkheid om technische en soft skills te demonstreren en werkgevers te ontmoeten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media en Public Relations officer van Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, mobiel:  06 53 641 846.