Twee masters krijgen predicaat ‘Top Rated Programme’

De masteropleidingen Arbeidsrecht en International Management van de Erasmus Universiteit Rotterdam krijgen het predicaat ‘Top Rated Programme’ in de Keuzegids Masters 2015. Studenten van deze opleidingen hebben een zeer hoog tevredenheidsoordeel over hun studie gegeven, zoals over de docenten, communicatie en praktijkgerichtheid van de opleiding. Naast deze opleidingen scoren de masters Management of Innovation, Human Resource Management, Geschiedenis en Fiscale Economie ook goed.

Hoog gewaardeerde masters
Studenten van de master Arbeidsrecht gaven hun opleiding een totaal waardeoordeel van 76 (op de schaal van 100) en studenten International Management kwamen zelfs tot een score van 82. Arbeidsrecht scoorde zeer hoog op de kwaliteit van de docenten en de communicatie. Studenten International Management waarderen in het bijzonder de praktijkgerichtheid van hun opleiding. Vanwege deze hoge score mogen deze twee studies in 2015 het predicaat ‘Top Rated Programme’ voeren.

Verschillende andere masteropleidingen zoals Management of InnovationHuman Resource ManagementGeneeskundeGeschiedenis en Fiscale Economie doen het ook erg goed en werden in vergelijking met dezelfde opleidingen elders in Nederland als beste beoordeeld.

Methode
Het Centrum voor Hoger Onderwijs Informatie (CHOI) geeft jaarlijks de Keuzegids Masters uit. De redactie van de Keuzegids maakt de ranglijst op basis van de resultaten van de Nationale Studentenenquête (NSE) en biedt een overzicht van de waardering die studenten geven aan hun opleiding, bijvoorbeeld op het gebied van inhoud, docenten, wetenschappelijke vorming en faciliteiten De expertoordelen berusten op de rapporten en accreditatiebesluiten van de NVAO. Verder wordt informatie uit het Centraal Register Opleidingen Hoger Onderwijs (CROHO) en onderzoeksresultaten uit de WO-Monitor van de VSNU/IVA gebruikt.

De volledige ranking van de masters aan de Erasmus Universiteit Rotterdam is in te zien in de Keuzegids Masters 2015. Deze is te bestellen via www.keuzegids.org

Team Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216, E press@eur.nl