Tijdelijke toegang: Cabells' Predatory Reports biedt inzicht in rooftijdschriften

Trial Cabells' Predatory Reports

De Universiteitsbibliotheek biedt tot en met 31 oktober proeftoegang tot Cabells' Predatory Reports. Cabells' Predatory Reports is een doorzoekbare, samengestelde database van meer dan 16.000 mogelijke rooftijdschriften (predatory journals) in alle disciplines. Elk tijdschrift wordt onderzocht op basis van meer dan zestig indicatoren; van misleidende statistieken tot onregelmatige publicatiepraktijken.

Cabells' Predatory Reports  geeft onderzoekers de mogelijkheid om te zien waarom een ​​tijdschrift als roofzuchtig of ‘predatory’ wordt gemarkeerd, zodat je een duidelijke en veilige beslissing kunt nemen om wel of niet in dat tijdschrift te publiceren. De rapporten gaan verder dan een simpele indeling van ‘predatory vs. not-predatory’ en geven een duidelijk inzicht in wat een tijdschrift goed en fout doet.

Laat ons weten wanneer je vindt dat de Universiteitsbibliotheek na oktober 2023 toegang moet blijven bieden tot Cabells' Predatory Reports.